Affärsförvaltare Station

Affärsförvaltare Station

Om tjänsten

Fastighetssektionens uppgift är att säkerställa Trafikförvaltningens fastigheter idag bestående av ca 535 objekt av typen station, depå, terminaler, bostads- och kontorsfastigheter. Detta gör Trafikförvaltningen till en av Sveriges större fastighetsförvaltare.

Gruppen planering och kommersiella avtal har affärs- och övergripande ansvar för förvaltning av fastigheterna, med syfte att säkra fastigheternas funktion, inklusive tillhörande utrustning samt bevara fastigheternas värde över tid. Gruppen ansvarar även för de kommersiella lokalerna i fastigheterna.

I din tjänst som Affärsförvaltare Station ansvarar du för drygt trettio tunnelbanestationer med främsta uppgift att säkerställa en hög följdsamhet och kvalité i tecknade avtal.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:
  • Arbeta med uppföljning av avtalade leveranser med fokus på långsiktig förvaltning och affärsmässiga relationer.
  • Ansvara för budget och prognos samt verksamhetsplanering avseende förvaltningsområdet
  • Ansvara för att beställa och följa upp planerat underhåll och projekt inom förvaltningsområdet.
  • Ansvara för initiering av teknik- och fastighetsrelaterade investeringar genom bland annat framtagande av projektbeställningar, genomförande- och verkställande beslut.
  • Vara ägarrepresentant mot trafikförvaltningens alla leverantörer, offentliga verksamheter och aktörer inom ansvarsområdet
  • Delta som fastighetsägarrepresentant i drift- och samordningsmöten med trafikoperatör, underhållsentreprenör och andra Hyresgäster.
  • Hantera dagliga Hyresgästfrågor
Vårt erbjudande

Trafikförvaltningens samhällsutvecklande uppdrag innebär att du som medarbetare är med och gör skillnad. Du bidrar till nöjda resenärer och utvecklingen av ett hållbart Stockholm. Hos Trafikförvaltningen får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i spännande frågor. De erbjuder dig individuella utvecklingsmöjligheter, samt möjlighet till en bra balans mellan yrkesliv och privatliv.

Grunden i förvaltningens verksamhet är medarbetarna. För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: Öppenhet, Kompetens, Pålitlighet, Samverkan. Detta är en heltidstjänst placerad vid Trafikförvaltningens huvudkontor på västra Kungsholmen.

Är det här du?

Till den här tjänsten söker vi dig som har en högskoleutbildning, inriktning fastighet, teknik eller liknande. Alternativt har du genom arbete skaffat dig motsvarande kompetens.

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet från en roll som fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare eller motsvarande. Du har god kunskap kring fastigheter och känner dig därmed trygg i att kunna säkerställa att de fastighetsrelaterade beställningar som görs är korrekta. Du har kunskap i AMA AF samt avtal såsom ABT 06 samt AB04.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är affärsmässig och har mycket god samarbetsförmåga. Du har en god struktur i ditt arbete och trivs i en roll med många kontaktytor och där du får möjlighet att arbeta med både högt och lågt. Framförallt ser du en möjlighet att i denna roll få bidra till ett bättre samhälle.

Du talar och skriver svenska obehindrat samt har lätt för att sätta dig in i olika IT-system.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Trafikförvaltningen med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande.

Läs mer m hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.

Välkommen in med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Carolina Eskengren
Telefon 08-120 50 427
Område Stockholms stad
Yrkesroll Industri & Anläggning, Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 31 juli (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På land, på våg, på väg. Varje dag reser drygt 800 000 med kollektivtrafiken i Stockholms län. Landstinget har det övergripande ansvaret för att alla som bor i eller besöker länet ska ha tillgång till en väl utbyggd, tillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Trafikförvaltningen ser till att det blir möjligt. Vi får vardagen att fungera för länets invånare. Trafikförvaltningen är stolta samhällsutvecklare som fokuserar på tillgänglighet, miljö och en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Våra varumärken är SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Att jobba hos oss är att göra skillnad, både nu och i framtiden. Var med du också!

Läs mer om hur det är att jobba på trafikförvaltningen här och följ oss gärna på Facebook och LinkedIn.

Trafikförvaltningen är en av Stockholms största fastighetsägare med ett bestånd på 900 000 m2 och har en blandning av butiker, depåer och stationer. Trafikförvaltningen inrättar nu en sektion för fastighet vilket innebär att Trafikförvaltningens fastighetskompetens samt fastighetsförvaltning samlas i en organisatorisk tillhörighet.