Supporttekniker till Riksdagsförvaltningen

Supporttekniker till Riksdagsförvaltningen

Vi söker dig som tidigare arbetat med support och som brinner för att ge service av högsta kvalié. Du kommer att ingå i team med härliga drivna kollegor placerade mitt i centrala Stockholm vid Mynttorget. Ingen dag är den andra lik och du kommer att erbjudas en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med support av IT-avdelningens tjänster till slutanvändare samt med ständiga förbättringar och kvalitetssäkring av de tjänster IT-avdelningen tillhandahåller. Supporten ges via telefon, e-post och personlig kontakt över disk. Som supporttekniker verkar du för att samverka med verksamheten genom att agera SPOC, single point of contact.
Med din goda problemlösningsförmåga och höga grad av förståelse för användarnas behov medverkar du i och driver utvecklingen av teamets arbetsprocesser. Du är också delaktig i att ansvara för att introducera nya medarbetare/konsulter i deras arbetsuppgifter. Du ska även kunna fördela arbetsuppgifter inom teamet och även driva operativa frågor.
I rollen som supporttekniker är du en representant för Riksdagsförvaltningen både internt och externt, och i det arbetet ser du till att våra värderingar efterlevs.

Din profil

Vi söker dig som:
  • Har erfarenhet av Support/Servicedesk-verksamhet inom it-teknik
  • är ITIL certifierad eller motsvarande
  • har minst tre års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
  • obehindrat kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift
  • har kännedom om klarspråk
  • har erfarenhet av att koordinera arbetsuppgifter
  • är kreativ och problemlösningsorienterad
  • är strukturerad och stresstålig
  • är flexibel och uppmärksam på kundens behov
Du kommer att säkerhetsklassas för rollen och måste vara svensk medborgare. I tjänsten ingår även en del kvällar och helger.

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Vi erbjuder bra lön med bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.
Välkommen med din ansökan! Du är en viktig del i vårt vinnande lag!

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att kontakta:
Tove Svansson, Talent Aquisition Manager
073 - 522 70 87, tove.svansson@totalresurs.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, IT-Konsult, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Total Resurs AB
Sista ansökningsdag 25 jan 2020 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är inget traditionellt konsultföretag. Vi sätter kvalitet framför kvantitet. Genom ett personligt engagemang och med individen i fokus skapar vi givande och hållbara relationer. Vi tror just att det vinnande konceptet handlar om att omge sig med engagerade människor. Det är inte enbart ett företags visioner eller en slående uppfinning som gör oss konkurrenskraftiga och lyckosamma, utan det är människors engagemang. Människor som får utvecklas och använda hela sin potential och kraft kan nå hur långt som helst. Vårt mål är enkelt: du ska nå dina. Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 45 konsulter. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av konsult och rekryteringstjänster. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i.

Nyckelord: supporttekniker, first line, second line, Active Directory, Servicedesk, support, ITIL, helpdesk, Windows