Supporttekniker till Nordic Choice Hotel

Supporttekniker till Nordic Choice Hotel

Vi söker dig med stort engagemang, driv och fingertoppskänsla service! Till vår kund Nordic Choice Hotel söker vi supporttekniker. SOS Service & Support ingår i avdelningen Technology inom Nordic Choice Hotels (NCH). Här levererar man support till alla hotell i Scandinavien och huvudkontoren i Oslo och Stockholm. Idag är det ca 13.000 medarbetare och närmare 190 hotell och fler är på väg att öppnas.

SOS Service & Support är SPOC - Single Point of Contact - och skall vara den naturliga och centrala platsen för service- och supportfrågor för alla NCH anställda. Det vill säga en väg in mot support och service för ärendehantering och förfrågningar. SOS Service & Support är involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH's IT system. Man är ett glatt och positivt gäng med stort fokus på att ge kunden bästa möjliga service. Idag är det ca 10 st i teamet och man sitter på huvudkontoret i Stockholm.
Systemen och tjänsternas kvalitet är enormt viktig för både interna användare och kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support av desamma. Ambitionen på SOS Service & Support är att lösa så många ärenden som möjligt i första kontakten innan ärendet går vidare i lösningsledet. Nu söker vi för vår kunds räkning dig som har god teknisk kompetens. Du sätter alltid kunden i fokus, du är snabblärd och kan enkelt sätta dig in i hur man använder nya system och verktyg. Det är viktigt att du lätt kan sätta dig in i och har förståelse för vår kunds behov och är initiativrik och drivande för att säkerställa att en lösning på kundens ärende kommer fram snarast.
SOS Service & Support och Technology avdelningen står inför en spännande framtid med fokus på förädling och förbättring av leverans ut till kund och därför vill vi att just du är med på den resan. Tjänsten rapporterar till: SOS Service & Support manager

Dina arbetsuppgifter
  • Ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från våra kunder (hotell och interna användare) som inkommer via telefon och mail
  • Lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service
  • Hantera beställningar av tex behörigheter och konton
  • Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med våra system- och teknisktansvariga både internt och från leverantörer
  • Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen och redundant arbete
  • Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga arbetet och det långsiktiga och därinom ta ansvar för den egna utvecklingen och förkovra sig i arbetet
  • Ge användaren användarhandledning
Din profil
  • God generell teknisk förståelse och kunnande
  • 2-3 års erfarenhet av service och av teknisk support
  • Analytisk, strukturerad och lösningsorienterad
  • Van att arbeta strukturerat i ärendesystem
  • Citrix, Google Suite, Active Directory
  • Goda kunskaper i både tal och skrift: Svenska och/eller Norska samt Engelska
Vi söker dig som ser lösningar före problem och är självgående och en sann teamplayer - "laget före jaget". Du har starkt kundfokus och är serviceorienterad ända ut i fingerspetsarna. Då arbetet stundtals kan vara präglat av högt tempo och vara väldigt krävande är det även viktigt att du trivs i ett högt tempo och kan hantera stress vid dessa toppar på ett bra sätt. Har du arbetat eller arbetar inom någon av våra hotellkedjor och är bevandrad i dess system är det mycket meriterande, men inte ett krav. Har du även erfarenhet att arbeta processorienterat (tex ITIL) ser vi det också som ett plus. Meriterande med erfarenhet av Citrix, Active Directory och Google Suite (NCH kör Google som mailklient och för Office) Som person är du positiv, initiativrik och har en stark önskan om att ingå i ett team, men även leverera mot individuellt satta mål.

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Vi erbjuder bra lön med bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.
Välkommen med din ansökan! Du är en viktig del i vårt vinnande lag!

Urval och intervjuer sker löpande.

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att kontakta:
Tove Svansson, Talent Aquisition Manager
073 - 522 70 87, tove.svansson@totalresurs.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Total Resurs AB
Sista ansökningsdag 25 jan 2020 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är inget traditionellt konsultföretag. Vi sätter kvalitet framför kvantitet. Genom ett personligt engagemang och med individen i fokus skapar vi givande och hållbara relationer. Vi tror just att det vinnande konceptet handlar om att omge sig med engagerade människor. Det är inte enbart ett företags visioner eller en slående uppfinning som gör oss konkurrenskraftiga och lyckosamma, utan det är människors engagemang. Människor som får utvecklas och använda hela sin potential och kraft kan nå hur långt som helst. Vårt mål är enkelt: du ska nå dina. Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 45 konsulter. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av konsult och rekryteringstjänster. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i.

Nyckelord: 2nd line, Outlook, Windows 7-10, Active Directory, helpdesk, servicedesk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Windows, SLA, Stockholm