Supporttekniker 1st line/ first line / helpdesk

Supporttekniker 1st line/ first line / helpdesk

Om kunden

Vi söker för kunds räkning drivna och duktiga supporttekniker som vill göra karriär inom IT!

Vår kund erbjuder

I första hand kommer du att arbeta med support via telefon och mail med inkommande ärenden från slutanvändare. De ärenden som kommer in är av varierande karaktär och du kommer att arbeta med felsökning och problemlösning samt eskalera vissa ärenden vidare i organisationen. Du kommer att registrera inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem, supportera Officeapplikationer, Windows 7/8/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory.

Kompetens

Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll i en Microsoftbaserad miljö. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus. Du bör även ha erfarenhet av administrering i Active Directory och möjlighet att snabbt kunna sätta dig in i nya IT-miljöer. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du social och kommunikativ och trivs med att hjälpa användare. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Som anställd hos oss får du möjlighet att ta del av en rad olika förmåner. Vi erbjuder bra lön med bonus utan tak men också friskvård och personalbil. Det är också viktigt att du drivs av utveckling och därför erbjuds du som anställd hos oss en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan.

Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.
Välkommen med din ansökan! Du är en viktig del i vårt vinnande lag!

Urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Total Resurs AB
Sista ansökningsdag 22 juli (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 60 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.

Läs mer på: www.totalresurs.se

Har du några frågor kring tjänsten?

Nyckelord: IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, second line, 2nd line, onsite, onsitetekniker, onsite-tekniker, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm

Kontakta Sanna Åhström, 073 522 70 87
sanna.ahstrom@totalresurs.se