Tysktalande kundservicemedarbetare till Tiger of Sweden

Tysktalande kundservicemedarbetare till Tiger of Sweden

Vi söker en kundservicemedarbetare som vill utvecklas tillsammans med vår kund i centrala Stockholm. Tiger of Sweden är mitt uppe i en spännande resa för att bland annat öka fokus på digitala kanaler och expandera sin e-handel. Som ett steg i att maximera kundens tillfredsställelse, öka försäljning och bygga en stark kundupplevelse söker vi nu en kundservicemedarbetare till e-handel teamet på Tiger of Sweden. För att vara aktuell till denna spännande tjänst krävs att du har tidigare arbetslivserfarenhet från en supportfunktion och talar/skriver flytande svenska, engelska och tyska. Utöver detta behöver du vara strukturerad samt ha förmåga att analysera och snabbt lösa problem, gärna med ett leende på läpparna. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning:
6 månader uppdrag på heltid. Start i oktober med god chans till förlängning alternativt övertag av kund. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att välkomnas in i ett företag som är mitt uppe i en spännande resa med ökat fokus på digitala kanaler och e-handel. I din roll kommer du bli en del av ett helt nytt team som kommer att stödja företagets online kunder i hela Europa. Du kommer att dela insikter och feedback samt ge utomordentlig service till hela organisationen för att ytterligare driva Tiger of Swedens utveckling och försäljning framåt.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Bemöta kunder och ge enastående service via olika kanaler, främst via telefon, e-post och chatt.
  • Upprätthålla relationer med viktiga intressenter och säkerställa att alla är uppdaterade om relevanta kundaktiviteter.
  • Ständigt sträva efter att förbättra processer och flöden i hela avdelningen genom att leta efter lösningar och bättre praxis.
Kvalifikationer:
Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt, är det mycket viktigt att du är relationsskapande och har förmåga att effektivt kommunicera med olika människor på alla nivåer.
Här behöver du:

  • Tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice eller liknande supportfunktion.
  • Tala samt skriva flytande på svenska, engelska och tyska.
  • Mycket god kommunikativ förmåga via text och verbalt.
  • Genuin känsla för service och kundupplevelsen i fokus.
  • God systemvana.
Läs mer om Tiger of Sweden på www.tigerofsweden.se

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du social, strukturerad och hjälpsam. Kommunikation är av största vikt så du måste vara socialt smidig och kunna skapa nätverk över hela organisationen. Hjälpa andra kommer naturligt och din positiva samt utåtgående personlighet lämnar ett bestående intryck hos kunderna. Du tar initiativ, är duktig på att planera och organisera. Dessutom är du stresstålig och har förmåga att arbeta mot deadlines och under tidspress.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-09-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström, alexandra.widstrom@randstad.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 20 sept (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från butik/e-handel och sälj, gärna från modebranschen.