IT-tekniker till Ticketmaster!

IT-tekniker till Ticketmaster!

Tjänstebeskrivning

Som anställd hos Ticketmaster blir du en del av ett härligt och avslappnat team som sätter laget före jaget. Ticketmaster lägger stor vikt vid sina värderingar; proaktivitet, ansvar, kundfokus och teamwork, och de strävar efter att dessa värderingar efterlevs i allt de gör. Många kollegor umgås även på fritiden vilket är ett tydligt tecken på att de trivs tillsammans, och generösa förmåner visar att Ticketmaster värnar om dig som anställd.

Några av de förmåner som erbjuds är:
  • Extra ledighet över jul och nyår.
  • Massage.
  • Lunchkuponger.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Har du studieskulder hjälper Ticketmaster dig att betala av en del av summan varje år.
Ticketmaster söker nu en kundfokuserad IT-tekniker som kommer att arbeta med IT-support både internt och externt mot våra kunder via mail, telefon och kundbesök.

I jobbet ingår bland annat:
  • Applikation och skrivarinstallationer.
  • Felsökning både på plats och genom fjärrstyrning.
  • Administrativa uppgifter och dokumentation.
Hantering och support av inpasseringssystem är en stor del av rollen och det kan handla om allt från:
  • Övervakning.
  • Deltagande vid inpasseringsarbete hos kund.
  • Uppsättning och konfigurering samt utbildning.
Resor och arbete på konserter och festivaler kommer att vara en del av arbetet. Beredskap på kvällar och helger förekommer enligt rullande schema.

Krav på person

Vi söker dig med erfarenhet som IT-tekniker, IT-support eller liknande. Vi ser gärna att du som person är självgående, orädd, initiativtagande och resultatfokuserad. Vi ser också att du är affärsinriktad, alltid har kunden i fokus och försöker ligga steget före.

För att lyckas i rollen krävs vidare:
  • Vana av administration och dokumentation.
  • Har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift (svenska och engelska).
  • Goda tekniska kunskaper inom Windows OS och Office Program.
  • Teknisk förståelse för API:er är meriterande.
  • Erfarenhet av konfiguration av LAN/WAN (IP-adresser, Gateway, Subnet), nätverksskrivare, WIFI-nätverk.
Övrigt

Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 40 tim/vecka.
Plats: Rålambsvägen 17, Stockholm.

Om PerformIQ

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Oscar Dahl, rekryteringskonsult, på nummer 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Performiq
Hemsida http://www.performiq.se
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (28 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Med 20 000 årliga evenemang, 24 000 000 webbesökare och 1,3 miljoner unika webbesökare per månad är Ticketmaster Sveriges och Nordens största marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik & nöje. Vi har ca 450 kunder från arenor, sport & evenemangsarrangörer, festivaler, mässor och mycket mer. Ticketmaster en del av Live Nation Entertainment och är idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg & Malmö. Ticketmaster finns idag på över 20 marknader världen över och är världens femte största e-handelssajt

Sökord: it tekniker, tekniker, it support, felsökning, administration, admin, övervakning, inpasseringsarbete, print, office, Windows OS, API:er, konfiguration, LAN/WAN, IP-adresser, Gateway, Subnet, Wifi, kundsupport, technical support, support, systemstöd, help desk, Ticketmaster, IT, administratör, koordinator, service, kundservice, evenemang, event, konserter, sport, musik, nöje