Ticket i Stockholm söker utvecklare

Ticket i Stockholm söker utvecklare

Vill du arbeta med modern teknik hos Nordens största privatresebyråkedja? Välkommen till Ticket i Stockholm

Vi på Ticket Privatresor vill bli världens bästa resebyrå och söker dig som vill vara med på resan! Vi växer och söker nu ytterligare en utvecklare till teamet i Stockholm. Du blir en del av en kultur som präglas av frihet, inkludering och där vi är måna om att ha kul på jobbet! Därför får du här stor frihet till att påverka din roll samt att arbeta med det du tycker är roligast helt enkelt.

Vi erbjuder dig

Hos oss får du möjligheten att påverka på riktigt. Du kommer att jobba i en organisation med korta beslutsvägar där det går snabbt från beslut till handling. Våra agila team är självbestämmande. Du får tillsammans med de andra utvecklarna påverka både teknikval och andra viktiga beslut.

Här erbjuds du:
  • En flexibel roll med stort utrymme att sätta din egen prägel
  • Att arbeta med modern teknik där vi generellt bygger många nya funktioner
  • Fina förmåner, exempelvis generösa reseförmåner
Det här gör du hos oss

I din roll som utvecklare hos oss kommer du utveckla vår funktionalitet i främst Java där allt nytt byggs i mikrotjänster som körs på Kubernetes i AWS. Vår tech-stack består även av EKS, Jenkins-X, Spring Boot och Vue.js. Du kommer primärt att utveckla nya funktioner men också förbättra befintliga funktioner och system.

Vidare kommer du:
  • Involveras i och planera spännande projekt framåt tillsammans med produktägare
  • Ta fram nya moderna lösningar som underlättar för Tickets kunder
  • Arbeta med ny, modern teknik där du har möjlighet att involveras i teknikval
Ditt team och arbetsplats

På Ticket är vi i dagsläget omkring 35 utvecklare som är fördelade i mindre produktteam. Vilket produktteam du kommer ingå i får du själv bestämma utifrån dina intressen och det som passar dig bäst! Vi har olika produktteam som fokuserar på våra olika produkter, exempelvis Flygoptimering och prissättning samt Package som fokuserar på paketerbjudanden.

Vi har länge jobbat agilt i tvåveckorssprintar. Teamen utser själv Scrum Master till respektive team och är självbestämmande. Vill teamen mob-programmera eller utveckla på egen hand - det är helt upp till varje person och team! För sammanhållningen ser vi gärna att gruppen är på kontoret några dagar i veckan men teamen styr vilka dagar det blir.

Mer om dig

Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med intresse för Java. Vi ser det som ett plus om du tidigare har arbetat med Java, Spring Boot och microtjänster. Personlighetsmässigt ser vi att du är målfokuserad, tar initiativ och bidrar med egna idéer och tankar. Du har lätt för att samarbeta tillsammans med andra då du kommer arbeta nära andra utvecklare i teamet. Vidare är du kundfokuserad och vill framåt, precis som dina kollegor på Ticket.

Så här får vi kontakt

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Mer info
Kontaktperson Emil Lindberg
Telefon 0737450436
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Utvecklare, UX & Webbdesign, IT-Arkitektur
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Ada Digital
Sista ansökningsdag 17 aug 2022 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Försäljningen uppgår till cirka 6,2 miljarder kronor under de tre varumärkena Ticket, AirnGo och Charter. Ticket ägs av det privatägda investmentbolaget Braganza.

Varumärket Ticket har i Sverige och Norge en omnikanalstrategi där försäljningen i 68 butiker, på telefon och online är sammanflätad för att ge kunderna det bästa av två världar - butikernas reserådgivning och service, och nätets tillgänglighet och transparens.