Nu söker vi en dansktalande Assisterande Teamleader (ATL) till DLL

Nu söker vi en dansktalande Assisterande Teamleader (ATL) till DLL

Söker du efter en internationell och välmående organisation där du får möjlighet att utvecklas? Kan du göra dig förstådd och hantera danska kunder? Vill du arbeta operativt med administration, parallellt med ett strategiskt ansvar? Nu söker vi en dansktalande Assisterande Teamleader (ATL) till DLL i centrala Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn.

DLL har specialiserat sig på tillgångsbaserade finansieringslösningar för tillverkare, återförsäljare och distributörer av utrustning inom kontor, jordbruks-, livsmedels-, sjukvårds-,"clean technology", transport- och byggindustrin. Vi är verksamma i mer än 35 länder och möjliggör för företag att investera och använda den utrustning de behöver för att bedriva sin verksamhet. Vårt erbjudande innefattar leasing, leverantörsfinansiering, kommersiell finansiering och "life cycle asset management". Vi nöjer oss inte bara med att leva upp till de förväntningar som våra kunder ställer på oss idag, vi skapar också lösningar som lever upp till morgondagen behov.

Arbetsbeskrivning

I tjänsten som ATL jobbar du i en delad roll, mestadels operativt men även strategiskt tillsammans med Nordic Customer Service Desk Manager. Operativt ingår du i kundtjänstteamet som jobbar mot hela nordiska marknaden, medan du jobbar mot danska marknaden främst. På kundtjänst tar du emot inkommande samtal, mejl och jobbar administrativt med ärenden som exempelvis kontraktöverlåtelser, frågor om kontrakt och fakturor, uppdatering av kundbild, granskning av avtal och mycket därtill. Strategiskt kommer du jobba med processförbättring, coachning, uppföljning av statistik och andra projekt inom kundtjänst. Då rollen är ny kan vi inte säkerställa fördelningen, och den kan variera vid arbetstoppar, men grundtanken är 70% operativt och 30% strategiskt.

Dina erfarenheter och kvalifikationer
  • Tidigare erfarenhet inom kundtjänst och/eller administration, erfarenhet av både front- och backoffice är meriterande
  • God systemvana, helst tidigare erfarenhet av att hantera stora mängder data i system
  • Du arbetar strukturerat och kan hantera ett högt tempo
  • Du behärskar danska och engelska obehindrat, övriga nordiska språk är ett stort plus
  • Erfarenhet av att arbeta med kontrakt, leasing eller finansiering är meriterande
För att passa hos DLL värderar vi även dina personliga egenskaper. Vi tror vi att du är en engagerad medarbetare som ser långsiktigt på tjänsten. Då det är en ny roll på ett internationellt bolag som genomgår förändring förväntar vi oss flexibilitet och att du är prestigelös inför denna utmaning.

Vad du erbjuds


DLL anser att personalen är den största tillgången. Som en värdefull medlem inom DLL, bidrar du till en informell och professionell atmosfär där alla uppmuntras till att skapa nätverk genom hela organisationen. Samlad kompetens skapar effektivitet och kundfokus, samt den främsta partnern inom finansiella lösningar. Under pandemin jobbar de flesta kollegorna hemifrån, något även du kommer ha möjlighet till. Vi ser gärna att du är bosatt i Stockholmsområdet men det är inte ett krav. DLL har kontor i Göteborg och Köpenhamn där du även kan utgå ifrån.

Alla medlemmar erbjuds
  • Två arbetsdagar per år att vara volontär för en lokal välgörenhet
  • Hälso- och välbefinnandeprogram
  • Karriärmöjligheter: online-lärande och utvecklingsprogram
  • Kollektivavtal med attraktiva pensions- och försäkringspaket
Praktiskt

Omfattning: Heltid
Start: Omgående

Arbetstider: 08:00-17:00 vardagar (fredagar 08:00-15:30)

Plats: Stockholm, Göteborg eller Köpenhamn

Urval sker löpande, skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid och gäller en direktrekrytering till DLL. Alla frågor kring tjänsten besvaras av Tom på The Wofi, 0762 135 006 eller tom@thewofi.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 juni 2021 (50 dagar kvar)