Kundservice med teknisk support

Kundservice med teknisk support

Arbetsuppgifter
Vi söker en person som är bra på att arbeta administrativt med främst kundtjänst, men framöver även till viss del beställning av reservdelar, dvs någon som har god servicekänsla och som vill vara med och påverka vår service till toppnivå.

Arbetet är uppdelat enligt följande:

Kundtjänst:
  • Registrera och avsluta serviceärenden
  • Direkt kundkontakt
  • Swatch och CK Swap
  • Kontakt med HQ i Schweiz och slutkunder gällande serviceärenden

Reservdelsadministration:
  • Registrera och beställa reservdelar till klockor
  • Teknisk support
  • Färdigställa kostnadsförslag
  • Lagerplatshantering
  • Inventering
  • Kontakt med HQ i Schweiz gällande beställningar


Kvalifikationer
  • Noggrann, pålitlig, stresstålig, självgående
  • Trivs i föränderlig miljö
  • Hög servicekänsla
  • Proaktiv i sitt arbetssätt
  • Driven
  • Erfarenhet från liknande arbete
  • Tekniskt intresse
  • Flytande svenska och god engelska
Meriterande: kunskap om klockor alt klockintresse

Anställningsform: Heltid.
Sista ansökningsdatum: 25 augusti 2019
Tillträde: Enligt överenskommelse, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Placeringsort: Stockholm

För ytterligare frågor om tjänsten kontakta Pontus Ahlin, Customer Service Manager, tel: 070-789 79 37,

(vi önskar ej reklam och annonseringshjälp i denna rekrytering).
Mer info
Kontaktperson Pontus Ahlin
Telefon 070-789 79 37
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.swatchgroup.com/
Sista ansökningsdag 25 aug 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Swatch Group (Nordic) AB är ett helägt dotterbolag till schweiziska The Swatch Group Ltd - världens största tillverkare av ur samt tillhörande tidmätningsutrustning och annan mikroelektronik. Välkända varumärken som marknadsförs i Norden är bl.a. Omega, Rado, Longines, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch, Flik Flak m.fl.

Centrala funktioner såsom reservdelslager och administration, ekonomi, IT samt HR är centraliserat till Stockholm, medan försäljning och service är decentraliserade till respektive försäljningskontor som idag finns i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors. Vi är totalt ca 120 anställda i Norden, globalt är vi ca 37.000 anställda.