Reklamatsionshandläggare till Becton Dickison

Reklamatsionshandläggare till Becton Dickison

Till vår omtyckta kund Becton Dickison söker vi nu en reklamationshandläggare till det nordiska teamet. Hos BD får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag med intressanta produkter inom medicinteknik. I denna roll kommer du jobba hemifrån mån-tor, vilket är ett stort plus för dig som vill få ihop livspusslet på bästa sätt!

Om rollen som reklamationshandläggare

Som reklamationshandläggare kommer du att arbeta administrativt med de nordiska reklamationerna som inkommer från kunder, själteamet eller prisavdelningen. Du kommer då att ansvara för att reklamationerna blir utredda och säkerställa information så som giltighetstid, rätt orsakskod och att retur och kreditnota skapas.

Detta är till att börja med ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till den sista september 2022. På Bectons trevliga och moderna kontor i Marievik kommer du och ditt team att träffas på fredagar, resterande dagar under veckan sker arbetat på distans.

Arbetsuppgifter

Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
  • Förbereda, hantera och slutföra inkommande reklamationer
  • Registrera reklamationen i CMS/SFDC system
  • Ha löpande kontakt med kunder angående reklamationer
  • Sorterar och strukturerar större prisreklamationsfiler
  • Vara behjälplig mot reklamationsavdelningen i Polen när mer information behövs för att lösa en reklamation
  • Utreda gamla reklamationer och säkerställa att allt är gjort
Ditt team

Du kommer ingå i ett drivet team på 12 kollegor som är uppdelade i administration och kundtjänst. I detta härliga gäng värderar man samarbete och god sammanhållning, där alla stöttar varandra och hjälps åt.

Kvalifikationer

För att trivas och göra succé i rollen som reklamationshandläggare tror vi att du har följande kvalifikationer;
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Förståelse för norska och danska.
  • Gymnasieutbildning.
  • Administrativ erfarenhet.
  • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel och lätt för att sätta dig in i nya system.
  • Är du flytande i finska är detta starkt meriterande.
  • Erfarenhet av att ha jobbat i Sales Force är meriterande.
Vem vi tror att du är

Vi tror att du är en positiv lagspelare som värnar om god sammanhållning. Det är en roll som innebär daglig kontakt med både kollegor och kunder, och vi tror därför att du är en kommunikativ och social person som motiveras av att jobba i team.
Vi ser även att du som person är noggrann och strukturerad. Du har god systemvana och sätter dig lätt in i olika system.

Låter detta som du eller någon du känner? Skicka in din ansökan eller tipsa en vän redan i dag då urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Varaktighet/Arbetstid

Varaktighet: Omgående fram till 30/9 -2022.

Arbetstider: Mån-fre 8.30-16.30 (37,5 h vecka)
Du kommer arbeta hemifrån majoriteten av din arbetstid, förutom på fredagar då teamet samlas på kontoret.

Om Becton Dickison

Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.

BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge och sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver kundserviceavdelningen även sälj- och marknad, IT, HR samt ekonomiavdelning.

The Place - Sveriges enda Worklife Partner

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 11 juni 2022 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.