Kundsupport till Senergia i Stockholm!

Kundsupport till Senergia i Stockholm!

Nu har du chansen att joina ett innovativt, hållbart och framtidsvisionärt bolag i tillväxtfas! Senergia är en ledande nordisk grossist för hållbar energi, och söker just nu nya medarbetare till deras Customer Support-team i Stockholm.

Vill du vara med och främja hållbar innovation samt öka andelen förnybar energi i Sverige? Senergia erbjuder helhetslösningar inom solenergi, elbilsladdning och energilagring - och efterfrågan fortsätter att växa starkt! Just nu söker vi en kundservicemedarbetare till Senergia i Stockholm. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att arbeta på ett företag och i en bransch som är i en stark tillväxtfas. Det finns på sikt stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill!

Vill du vara med på Senergias resa? Välkommen med din ansökan.

Om rollen som Customer Support

Du kommer att ha en nyckelroll då du supporterar säljarna i deras affärer och era kunder genom hela resan efter beställning till leverans! På Senergia jobbar man i sammansvetsade team, - men du kommer att få ta stort eget ansvar och vara en viktig länk mellan kunderna, inköp, logistik och försäljningsteamet. Du servar kunder på telefon och mejl, jobbar administrativt, koordinerar internt och har fokus på problemlösning!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Du tar emot och hanterar ordrar från kunder
  • Du hanterar kundleveranser, löser problem och koordinerar internt
  • Du jobbar primärt med våra största B2B-kunder
  • Det är du som har koll på detaljerna och fångar bollarna innan de hamnar mellan stolarna.
  • Du supporterar säljarna, och tar inkommande samtal från både kunder, inköp och försäljning
  • Du har koll på och följer upp leveranser till kund
  • Du gör månatliga avstämningar och prognoser
Vem söker vi för tjänsten?

Vi söker dig som är nyfiken, driven och strukturerad och som också brinner för service! Vi ser gärna att du är tekniskt lagd och har ett intresse för branschen med en positiv inställning till att lära dig mer om den.
  • Du har erfarenhet från liknande positioner inom kundtjänst eller säljsupport
  • Du trivs med att ha många saker igång samtidigt och förlorar inte kontrollen
  • Du är noggrann och van att hantera data i Excel och ERP / CRM system
  • Du har en hög servicenivå, men kan också se affärsmöjligheter och merförsäljning
  • Du drivs av att ta egna initiativ och att jobba i en framåtriktad bransch och företagskultur.
  • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
  • Har en gymnasieutbildning inom el eller teknik och/eller eller ett starkt intresse för teknik
  • Behärskar flera språk än svenska och engelska.
Vad erbjuder Senergia dig?

En härlig teamkänsla och en känsla av att allt är möjligt! Du får bli en del av ett gäng nyfikna, ambitiösa och framåtsträvande personer som gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans. Här är det högt i tak och nya idéer om hur bolaget kan ta nya höjder välkomnas! Du kommer att få en ordentlig onboarding med interna utbildningar och teamträffar. Och långsiktigt finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill.

Tjänstens omfattning

Detta är en heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult via oss på The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Senergia.

Du kommer att utgå från huvudkontoret på Norrtullsgatan 15 i Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: customer support, säljsupport, sales support representative, kundservicemedarbetare
Mer info
Kontaktperson Amanda Wiberg
Email Mejla Amanda Wiberg
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 7 dec 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.