HR Business Partner till Worldwide Flight Services Sweden!

HR Business Partner till Worldwide Flight Services Sweden!

Worldwide Flight Services (WFS) är världens största hanteringsbolag inriktade på hanteringsservice på flygplats, dvs. allt från passagerar- och bagagehantering till frakhantering. WFS Sweden AB ägs till 100% av WFS och har idag 30 anställda i Sverige men har stor tillväxtambition!

På WFS får du en familjär känsla med högt i tak med känslan av att jobba i ett litet bolag men i en stor och internationell kostym! Här finns möjlighet att komma in med nya tankar och påverka era arbetssätt och metoder i rollen som HR-ansvarig. Du får ta ett brett helhetsansvar och arbeta med personalfrågor, lönehantering och interna utvecklingsprojekt.

Om tjänsten och teamet

Som HR-ansvarig på WFS kommer du att arbeta med alla typer av personalfrågor, löneadministration samt interna utvecklingsarbeten kopplade till arbetsmiljö. Du kommer att bedriva hela HR-arbetet för Sverige i samråd med dina europeiska kollegor. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen och rapportera till Stationschefen samt den Nordiska HR-chefen som sitter i Danmark.

Ansvarsområden

I din roll ingår att hantera alla slags personalfrågor för ca 20 lagerarbetare samt ca 10 tjänstemän som arbetar på kontoret. Du arbetar operativt och självständigt med stöttning från ledningsgrupp och dina europeiska kollegor inom HR. Du kommer att delta på fackliga möten och uppdaterar dig löpande gällande GDPR. Du kommer även att ansvara för att samla in och förbereda underlag för löneutbetalningar till en extern samarbetspartner.

I rollen kommer du att ha många kontaktytor och få möjlighet att lära känna och utveckla goda relationer till alla dina medarbetare. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka hur ert HR-arbete ska se ut, både ur ett medarbetarperspektiv och för dina arbetssätt och metoder.
  • Rekrytering, On - & Off-boarding av personal
  • Chefsstöd vid förhandlingar, medarbetarsamtal samt övriga HR-frågor
  • Rapportera underlag för löneutbetalning till extern lönepartner
  • Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
  • Stötta vid avtal som avser GDPR-frågor
  • Utbildningsadministration
  • Ansvar för arbetsmiljöprocessen och tillser genomförande av det systematiska arbetsmiljöarbetet
  • Medverka och driva interna förändrings och utvecklingsprojekt inom HR
Låter rollen intressant? Det hoppas vi, - vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande.

Vem tror vi att du är?

Vi söker en person som är självgående och trygg i sig själv. Du har några års erfarenhet av att arbeta med HR och löner och känner dig trygg i dina kunskaper inom ämnet, samtidigt som du gärna får vara nyfiken och komma med förslag på förbättringsmöjligheter. Du är proaktiv och lösningsorienterad samt duktig på administration. Du får gärna ha arbetat i internationell kontext/internationellt bolag och du är bekväm med att ta plats i ett större sammanhang, på engelska.

Vidare ser vi gärna att du är en social och inlyssnande person som finner glädje i att engagera dina medarbetare och att bygga förtroende i dina relationer med dem. För att lyckas bra med detta ansvar ser vi att du kan arbeta självständigt och är noggrann och organiserad i ditt sätt.

Kvalifikationer
  • Universitetsexamen eller relevant yrkesutbildning inom HR
  • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med HR och lönehantering
  • Goda kunskaper inom svensk lagstiftning och gärna GDPR
  • Goda kunskaper i Microsoft Office, framför allt Excel
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
Vad får du som medarbetare på WFS?

Här får du tillhöra ett stort team av lättsamma och prestigelösa kollegor i en internationell miljö, där det är högt i tak, och där nya idéer välkomnas. WFS är ett expansivt bolag där det finns stor utvecklingspotential. I din roll har du även möjlighet till årsbonus.

Ytterligare några förmåner:
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Årsbonus
  • Möjlighet att arbeta delvis på distans
Anställningsform

Detta är en rekrytering till WFS och tjänsten är på heltid (40h/v) med tillträde så snart som möjligt. Sex månaders provanställning tillämpas.
Du utgår från kontoret i Cargo City på Arlanda i Stockholm.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag - och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Nyckelord: personalfrågor, Personaladministratör, HR, HR-specialist, lön, HR-ansvarig
Mer info
Kontaktperson Sara Giordano
Telefon 0765362720
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Place
Sista ansökningsdag 26 aug 2022 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Välkommen till The Place Det är vi som är The Place - Where happy work happens. Det betyder att vi har jobben för dig som, liksom vi, vill må bra och utvecklas på jobbet. Vi vet nämligen att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. Vi är The Place to be helt enkelt. Happy Workday! Join The Place Vi sätter glädje först! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel Onboardingplan Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. Friskvårdsbidrag Specialerbjudanden Mentorskap Nätverksträffar Kompetensutveckling Vänta inte på bättre tider - intervjuer sker löpande för de flesta av våra roller och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt! Vår historia The Place är rekryterings- och kompetensföretaget som var med och byggde bemanningsbranschen för 30 år sedan. 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place. På The Place vilar vi tryggt på vår långa erfarenhet men utmanar den bransch som vi en gång var med och skapade. Du kommer att märka att vi gör saker lite annorlunda - och bättre.