HR-Advisor till internationellt bolag

HR-Advisor till internationellt bolag

Som HR-advisor stödjer du bolagets HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteamet, vilka huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Detta konsultuppdrag är på heltid, med start snarast möjligt och kommer att pågå fram till maj 2023 med möjlighet till förlängning. I rollen har du möjlighet att både arbeta hemifrån och från bolagets moderna och fräscha huvudkontor i Solna.

Vår kund är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna. Här finns möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.

Arbetsuppgifter

Rollen som HR-advisor är bred och du kommer bland annat att:
  • Hantera och ta fram underlag inför lönekörning i tidrapporteringssystemet Flex
  • Vara stöd till Payroll teamet i samband med lönekörningar
  • Hantera och uppdatera information i förmånsportalen Benify samt ta fram uppgifter för löneavdrag
  • Ansvara för "onboarding" av nyanställda
  • Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor
  • Kontakt med Företagshälsovård och uppdatering av personaldata i portal
  • Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter
Tidigare erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
  • God data- och systemvana
  • Erfarenhet av att ha jobbat med och/eller studerat lön
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • Gärna erfarenhet av arbete inom HR eller HR-Shared Service
Personligt

Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang och att du uppskattar och trivs i en administrativ roll. Du har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete vilket gör dig duktig på att fokusera på rätt saker, stort som smått. För att trivas i rollen tror vi även att du är snabblärd, serviceinriktad och van vid att arbeta i ett högt tempo.

Passar beskrivningen in på dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet

Heltid: 40h/vecka
Placering: Solna
Start: Snarast möjligt, konsultuppdrag till och med Maj 2023 med mycket god möjlighet till förlängning.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: HR-administratör, Administratör, Personaladministratör, HR-assistent, HR-advisor
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 10 juli 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.