Ekonomi- och löneadministratör till Cirkus Cirkör!

Ekonomi- och löneadministratör till Cirkus Cirkör!

Om du har lite koll på underhållning och cirkus, så vet du säkert vilka Cirkus Cirkör är. Cirkus Cirkör grundades 1995 och arbetar både konstnärligt och pedagogiskt med visionen att förändra världen med nycirkus där de turnerar med sina shower världen över. De söker nu en ekonomi- och löneadministratör som ska ansvara för den löpande redovisningen, kanske är det du som läser denna annons? Vi hoppas det!

Om rollen

Vi söker just nu efter en ekonomi- och löneadministratör till Cirkus Cirkör. I rollen kommer du att tillhöra ett härligt team på tre personer där du ansvarar för den löpande ekonomifunktionen för aktiebolaget, Cirkör AB, och ha ett tätt samarbete med personen som ansvarar för den ideella föreningen. I denna spännande roll kommer du bland annat att ha hand om den löpande bokföringen, rapportering till myndigheter, månadsavstämningar och bokslut men också lönehantering.

Det här är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Om båda parter är nöjda efter sex månader övergår du till fast anställning hos Cirkus Cirkör som har sitt kontor i Alby. De sitter i fina, ljusa och trevliga lokaler med utsikt direkt in i cirkushallen. Om du nu tänker att detta låter som ett riktigt bra jobb så har du helt rätt!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomi- och löneadministratör kommer du bland annat jonglera (klart vi fick in ett cirkusskämt i denna annons!) dessa arbetsuppgifter:
  • Löpande bokföring och redovisning
  • Hantera och bevaka fakturaflödet för kund- och leverantörsreskontra
  • Månad- och årsbokslut
  • Kontroll och avstämning av balans- och resultatkonton
  • Lönehantering
  • Övrig ekonomiadministration
Erfarenhet och kunskaper

För att lyckas och göra succé på uppdraget tror vi att du har några års erfarenhet i en liknade roll samt har:
  • Några års erfarenhet av redovisning
  • Goda kunskaper i Officepaket särskilt Excel
  • Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Det är meriterande om du har arbetat i Hogia Lön och Hogia ekonomi
Är du den vi letar efter?

Vid detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa in och trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och att du arbetar på ett strukturerat sätt. Rollen kräver också att du är en serviceminded person som gillar att ha kontakt med olika typer av människor och duktig på att kommunicera. Vi ser gärna också att du är en person som är flexibel och lösningsorienterad och gillar att jobba i en föränderlig miljö, det är ändå en Cirkus du ska jobba på!

Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

Om Cirkus Cirkör

Cirkus Cirkör grundades 1995 med syfte på ett konstnärligt och pedagogiskt sätt förändra världen med nycirkus där de turnerar med sina föreställningar världen runt. De är en koncern som består av både en ideell förening och ett aktiebolag - Cirkör AB. Cirkus Cirkör erbjuder en dynamisk arbetsplats, nära konsten och samhällsutveckling där du blir en del av en grupp kontorsakrobater. Kontoret ligger i Alby nära kollektivtrafiken och natursköna områden.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 16 juli 2022 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.