Äntligen gör Model 3 sin entré i Sverige och vi söker dig som vill stötta deliveryprocessen!

Äntligen gör Model 3 sin entré i Sverige och vi söker dig som vill stötta deliveryprocessen!

Vårt Delivery-teams mission är att ge nya kunder en fantastisk upplevelse när deras nya bil ska levereras. I rollen som Delivery Experience Specialist kommer du att vara kundens primära kontaktpunkt och se till att fasen mellan beställning och utleveerans är så smidig som möjligt.

Du kommer att:
  • Önska kunderna välkomna till vår Tesla-familj och ge dem utmärkt service och vägledning fram till att de hämtar sin nya bil
  • Säkerställa förväntningar och kommmunikation från ordertidpunkt fram till leverans för den pipeline av kunder som du tilldelas
  • Koordinera alla aspekter av köptransaktionen, inklusive att kontrollera att alla betalnings- och registreringsdokument är i ordning inför leverans
  • Regelbundet uppdatera vårt CRM-system för att säkerställa att all kundkontakt och steg i processen loggas korrekt
  • Se till att bilen är färdig till avtalad leveranstidpunkt och vara ansvarig för själva utleveransen. Beroende på volym ges det både individuella och gruppintroduktioner av bilen för att ge kunderna en trevlig och informativ upplevelse
  • Vara en nyckelspelare i att utveckla och förbättra leveransproessen och kundupplevelsen genom att aktivt ge inspel och idéer till ditt team
  • Stötta din chef med andra operativa uppgifter vid behov
Vi söker dig som:
  • Har en känsla för god kundservice och alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar
  • Trivs med att hantera många olika arbetsuppgifter i en häktisk och snabbföränderlig miljö
  • Är en teamplayer som trivs med att arbeta tillsammans med andra
  • Är en god organisatör, som är duktig på att strukturera ditt arbete och din tid
  • Är flexibel gällande arbetstider och tillgänlighet, i perioder ska väldigt många bilar levereras ut vilket innebär att arbetet sätts upp i skift för att möta dessa volymer
  • Har minst två års erfarenhet från kundservice
  • Har ett giltigt körkort klass B
  • Är kommunikativt stark, på såväl svenska som engelska
Vi erbjuder:
  • En trygg, rolig och dynamisk arbetsplats
  • Spännande karriärmöjligheter i ett team där vi tillsammans arbetar varje dag för att göra världen bättre
  • Möjlighet att sätta ditt avtryck på kundupplevelsen på Tesla
  • Konkurrenskraftiga villkor
Låter detta som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Alla ansökningar skickas in elektroniskt via vår hemsida och alla ansökningsbrev och CV måste vara på engelska
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.tesla.com/sv_SE/careers/search#/?region=3&country=2
Sista ansökningsdag 18 feb (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tesla is accelerating the world's transition to sustainable energy. We design, manufacture, sell and service the world's best solar technology, energy storage systems, and electric vehicles, providing customers the opportunity to generate, store and consume energy entirely sustainably.

Tesla is committed to hiring and developing top talent from around the world for any given discipline. Based in California, Tesla's workforce spans across four continents. We work to build an inclusive environment in which all people, regardless of gender, race, religion, or background, can come to do their best work.

Our world-class teams operate with a non-conventional philosophy of inter-disciplinary collaboration. Each member of the team is expected to challenge and to be challenged, to create, and to innovate. We're tackling the world's most difficult and important problems—and we wouldn't succeed without our shared passion for making the world a better place.