Informatör B2B Support, Tele2

Informatör B2B Support, Tele2

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna. Nu söker vi medarbetare som vill jobba i en organisation som både fokuserar och lyssnar på kunderna. Är det dig vi letar efter?

Det här är jobbet...
Customer Service, B2B Support inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass. Till avdelningen Tech Support & UC, till gruppen Information Management söker vi en Informatör/Supporttekniker som trivs med att ta eget ansvar och arbeta hårt, samtidigt som du ska vara en del av gruppen och jobba i ett team mot ett gemensamt mål.

Gruppen arbetar dygnet runt på ett rullande 6 veckors schema, vilket innebär att du måste vara villig att jobba både natt och helg.

Som medarbetare på Information Management kommer du ansvara för teknisk informationsspridning både internt och externt ut mot våra kunder.

Du kommer även att stötta support- och nätövervakningsfunktionen mot våra företagskunder för att hitta lösningar på deras problem. Du kommer att kommunicera och samarbeta med våra kunder, samt övriga medarbetare inom B2B Support och andra gränsytor på Tele2.

Tjänsten kräver god kommunikationsförmåga, högt kundfokus, lösningsorientering och förmågan att arbeta utifrån fastställda rutiner och processer.

Det här är vad du har;
Vi söker dig som tycker om felsökning, kundkontakt och har ett teknikintresse. Funktionen supporterar kunder med skräddarsydda lösningar och specifika avtal vilket ställer stora krav på förmågan att agera flexibelt och effektivt. Vi söker dig som har en förmåga att förstå helheten och lösa problemen för att hjälpa våra kunder. Kort sagt, vi söker bra människor med rätt attityd och beteende utifrån våra värderingar, som tycker om att göra det där lilla extra för att lösa uppgiften och hjälpa våra kunder. Det är en självklarhet att du förstår och lever efter våra värderingar – öppenhet, kostnadsmedvetenhet och flexibilitet.

Vi söker dig som, förutom ovan, även är:
  • Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • Serviceorienterad och lösningsfokuserad
  • Har lätt för att tänka innovativt och drivs av utmaningar och förändringar.
Det här är vad Tele2 kan ge dig...

... en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

... stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

... Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför.

Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Är du en engagerad och driven person som brinner för att ta hand om våra kunder, samtidigt som du har ett tekniskt intresse och vill hitta lösningar på problem? Då tror vi att du är helt rätt person för oss och att vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Placeringsort är vårt kontor i Kista.

Sista ansökningsdag är 2018-09-24. Varmt välkommen med din ansökan.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://om.tele2.se/sektion/karriar/
Sista ansökningsdag 24 sept (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Vi har utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.