Supporttekniker till 1:st line

Supporttekniker till 1:st line

Drivs du av att hjälpa andra och jobba med service samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi på Tavana IT söker efter!

Vi söker nu en driven supporttekniker åt vår spännande kund i Stockholm. Detta är en roll som ger en bred grund inom IT och som är en bra start för att utvecklas inom branschen
och för att sedan kunna ta sig an tyngre roller inom IT. Denna roll ger dig alltså gedigen erfarenhet och kunskap inom IT-support.


Arbetsuppgifter:

Som supporttekniker så arbetar du tillsammans med ett härligt team i första linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika
applikationer.

Du kommer att sitta placerad hos en utav våra kunder i centrala Stockholm där du kommer att jobba i en större företagsmiljö med fart och mycket utvecklings/karriärs möjligheter.

Information:

Start: Omgående

Omfattning: 100%

Placering: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Vem söker vi?

Du har ett genuint intresse för teknik och tycker om att hjälpa andra. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du ska vara en person som tycker om att vara behjälplig och som vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT teknik. Det är meriterande
med erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en god kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Krav
  • Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
  • God kommunikativ förmåga
  • Du är serviceminded
  • God teknisk kunskap
  • Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska – i både tal och skrift
Meriterande
  • Användaradministration av Active Directory
  • Citrix
  • Office 365
  • Officepaketet


Låter det intressant?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via "Ansök nu" eller maila till:
Jobb@tavana.se

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.tavana.se/
Sista ansökningsdag 10 jan 2020 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tavana IT är ett nytänkande och spännande konsultbolag som har varit verksamma inom IT-branschen sedan 2013. Vi är med och levererar en bred bas av förstklassiga tjänster och konsulter till våra kunder runt om i Sverige. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet.

Tillsammans med våra medarbetare så levererar vi en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.

Vi strävar ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas med din resa. Dina synpunkter värdesätts och hjälper oss att utvecklas och bli ännu bättre!
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt inom diverse branscher, system och miljöer.

Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och vi samordnar därför roliga AW aktiviteter tillsammans minst en gång varje månad, det kan vara allt från paintboll till trevliga middagar.

Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.