Supporttekniker sökes till 2:nd line

Supporttekniker sökes till 2:nd line

Till vår kund belägen i centrala Stockholm vi nu efter en engagerade supporttekniker som delar vårt brinnande intresse för IT och service.Jobba som 2:nd line support hos en utav Tavana IT spännande kunder, i en expansiv företagsmiljö där utvecklingsmöjligheterna är stora!

Arbetsuppgifter:

Du kommer att jobba i en mer senior supportteknikerroll i andra linjen där du kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

Vem är det vi söker?

Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Vi ser att du är en person som tycker om att lösa problem, hjälpa andra samt vill ge kunden en bra kundupplevelse. Du kan på ett pedagogiskt sätt supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.

Krav:
  • Minst 1 års erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
  • God kommunikativ förmåga
  • Du är serviceminded
  • God teknisk kunskap
  • Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
Meriterande:
  • Användaradministration av Active Directory
  • Citrix
  • Office 365
  • Officepaketet
  • Körkort
  • RDP
  • ITIL
Information:

Plats/ort: Centralt i Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Befattning: Heltid 100%

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Låter det intressant?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag till: !

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana IT är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mejl till oss.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.tavana.se/
Sista ansökningsdag 10 jan 2020 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tavana IT är ett nytänkande och spännande konsultbolag som har varit verksamma inom IT-branschen sedan 2013. Vi är med och levererar en bred bas av förstklassiga tjänster och konsulter till våra kunder runt om i Sverige. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet.

Tillsammans med våra medarbetare så levererar vi en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.

Vi strävar ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi tar dig under våra vingar och ser till att du har de verktyg samt stöd som du behöver för att lyckas med din resa. Dina synpunkter värdesätts och hjälper oss att utvecklas och bli ännu bättre!
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt inom diverse branscher, system och miljöer.

Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av försäkringar, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För oss är det viktigt att vår personal är välmående och vi samordnar därför roliga AW aktiviteter tillsammans minst en gång varje månad, det kan vara allt från paintboll till trevliga middagar.

Det ska vara enkelt att jobba med oss. Långsiktighet i relationer är en av våra styrkor, liksom hög servicekänsla och kvalitetssäkring i alla led.