IT Support, är du vår nästa stjärna?

IT Support, är du vår nästa stjärna?

Tavana IT söker nu flera supporttekniker med både lång och kort erfarenhet av arbete inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt onsite. Är du en duktig IT-tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system samt har en god kommunikativ förmåga? Då är du precis den vi letar efter!

Ansök redan idag för att vi tillsammans ska kunna se över dina karriärmöjligheter!

Arbetsuppgifter:

Helpdesk:
På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du kommer att få arbeta med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet så kan du få vara första kontakt mot användare eller andra.
Onsite:
Som onsitetekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats. Du får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.

Information:

Start: Omgående
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

VEM SÖKER VI?

Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Du har minst 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänsten som 1st line och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänsten som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.

Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller rollen som konsult är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 13 dec 2020 (54 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tavana IT är ett nytänkande och spännande konsultbolag som har varit verksamma inom IT-branschen sedan 2013. Vi är med och levererar en bred bas av förstklassiga tjänster och konsulter till våra kunder runt om i Sverige. Vår verksamhet har sin grund i nöjda medarbetare och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet.

Tillsammans med våra medarbetare så levererar vi en bättre IT-upplevelse till våra kunders verksamheter i över 73 länder med deras 360 000 medarbetare.