Head of Community på snabbväxande techbolag

Head of Community på snabbväxande techbolag

Om oss

TaskRunner.se - Som första bolaget inom gigekonomi i Norden har vi tagit på oss ledartröjan och har idag blivit det största och mest omtalade bolaget i Norden.

Vi är en plattform som kopplar ihop personer med behov av en Handyman (tänk IKEA-montering, fästa TV på väggen eller borra upp gardinstången m.m.) med betygsatta s.k. Runners (tjänsteutförare) som är redo att göra ditt uppdrag samma dag - on demand. Allt sker i appen på några minuter. Lite som Uber fast för enklare hantverkstjänster...

Vår ambition är att göra människors liv enklare genom att matcha folk med brist på tid/lust/kompetens som behöver hjälp, med individer med tid, skicklighet och vilja att tjäna extra pengar.

Vi är inne i en väldigt rolig fas där vi växer mer än någonsin och letar nu efter någon som kan ansvara för vårat community av Uppdragsgivare och Runners, för att hjälpa oss att skapa en ännu bättre tjänst.

Var med och bygg något stort, som kommer att vara lika självklart som blocket inom några år.

Vad vi erbjuder
  • Bli en del av en snabbt växande techstartup där ditt bidrag verkligen spelar roll och ger avtryck. Du kommer vara med och bygga upp en viktig del av bolagets verksamhet.
  • Bli en del av TaskRunners ledningsgrupp och fullt ansvarig för vår kundupplevelse och community av Runners.
  • Utvecklas inom den svenska techscenen och lär dig från erfarna individer som blir dina närmsta kollegor.
  • Du blir en del av ett glatt gäng som sitter i centrala Stockholm och som anser att teamet är det viktigaste som finns i ett företag.
  • Var med när vi lanserar på nya marknader i Norden och Europa och se dig själv växa inom bolaget.
Om positionen
  • Denna position handlar främst om hantering av kundrelationer men med din insight kommer du även hjälpa utvecklarna att bygga den perfekta användarupplevelsen i appen.
  • En av dina viktigaste arbetsuppgifter blir att ge kundsupport för våra uppdragsgivare och Runners, när det har frågor eller utmaningar.
  • Eftersom din roll är inriktad på kundens användarupplevelse, ansvarar du också för att analysera konsumentbeteende och data för att kunna samarbeta med vårt marknadsföringsteam som utvecklar nya strategier för bättre kundengagemang.
  • En stor del av ditt arbete går ut på att ansvara för rekryteringsprocessen av våra Runners. Därför kommer du att vara i kontakt med våra Runners via telefon, chatt och ibland fysiska möten större delen av din arbetstid.
  • Du bör vara bekväm i att ringa över telefon och prata mycket med olika typer männsikor.
  • Heltid- med tillgänglighet för att hantera kundtjänst hemifrån.
Kvalifikationer
  • Flytande på svenska (skriftligt och muntligt) är ett måste.
  • Du har erfarenhet av kundhantering som tillgodoser många kunder samtidigt.
  • Du har arbetat med ledningsprojekt. Du kan hantera olika projekt samtidigt som målen hålls.
  • Du är tekniskt lagd, har förmåga att snabbt lära dig nya kundhanteringssystem och hantera flera av dessa samtidigt.
  • Du är en Multi-tasker och kan ha flera bollar i luften utan att känna dig stressad.
  • Vi förväntar oss någon som kan vara ledare! Du är målorienterad och vill göra folk gott.
  • Du kan sätta upp mål för veckan och ta ansvar för att nå dessa mål. Om du märker att du har svårighet i att nå målen vet du att det är bättre att be om hjälp på vägen istället för att, i slutet av veckan, endast konstatera att du inte nådde målen.
  • Du är proaktiv till skillnad från reaktiv. Du tar initiativ och kommer med egna förslag på hur vi borde kunna lösa vissa utmaningar vi har för stunden.
  • Meriterande om du innehar erfarenhet i några/någon av de tjänstekategorier som TaskRunner erbjuder.
Vem vi letar efter
  • Du är en vänlig och social person. Du skall vara bekväm med att ringa och prata med människor samt träffa människor när det behövs. Att kunna ta på sig och lösa olika problem med ett praktiskt tillvägagångssätt och att kunna hantera personer med olika behov från tid till annan.
  • Du har en stark kommunikationsförmåga.
  • Du är proaktiv, en stark organiserad och strukturerad person och samordnare som kan spela för laget men också ta ansvar för ett självständigt arbete.
  • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundhantering.
Du är

Driven. Dina vänner frågar dig hur du klarar av att göra allt du gör, och lite till..

Målinriktad. Du älskar en utmaning. När du misslyckas har du förmågan att se hur du kan lära dig och förbättra dig från ditt misslyckande, och sedan börjar du om på nytt och ger dig fasiken på att du ska lyckas.

Du trivs när du har stort ansvar och tar initiativ att sätta dina idéer i bruk.

Välorganiserad. Du är alltid i tid, och du anser din kalender vara din bästa vän.

Positiv. Du ser lösningar där andra ser hinder, din positiva energi sprider sig till dina kollegor och du börjar varje dag med ett leende. Du tror att framtiden är ljus, och att det är upp till var och en av oss, att göra det bästa utav situationen vi befinner oss i.

Vi söker någon som inte bara ser detta som ett jobb, utan någon som bär stolthet i att man jobabr för TaskRunner och som genuint vill vara med och bidra till att sätta bolaget på kartan.

Är detta du eller någon du känner till?

Vi söker någon som kan bli en del utav vårt team asap, tveka inte att skicka din ansökan (enkelt CV och en kort intro om varför du tror att du är rätt person för jobbet) genom att trycka "Skicka Ansökan" om du är intresserad av denna position. Du kan också maila direkt till robin@taskrunner.se så tar vi en kaffe.

(I uppstarten så blir du självklart upplärd inom rollen som Head of Community innan du blir självgående)

Om du har några frågor behöver du inte vara rädd att kontakta oss!
Mer info
Kontaktperson Robin Szekely
Telefon +46739928018
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Administration, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://taskrunner.se
Sista ansökningsdag 29 aug 2019 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

www.taskrunner.se