Ekonomiassistent till Alcadon

Ekonomiassistent till Alcadon

Ekonomiassistent till Alcadon AB

Vill du komma till en arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas inom ekonomi? Trivs du att samarbeta och arbeta med varierande arbetsuppgifter? Har du grundläggande, praktiska kunskaper inom ekonomi och långsiktigt redo för nästa steg? Då kan rollen som ekonomiassistent på Alcadon AB vara rätt för dig.

Arbetsuppgifter:
I rollen arbetar du brett med bland annat kund – och leverantörsreskontra, inkassoärenden, påminnelsehantering samt viss mån av avstämningsarbete. Du är en del av ett team om 4 personer och rapporterar till CFO.

Kvalifikationer:
  • 1- 3 års praktiskt erfarenhet som ekonomiassistent inom kund – och leverantörsreskontra
  • Ekonomiutbildning (högskola eller YH-utbildning)
  • Erfarenhet av Visma Business, Medius Flow, Readsoft (meriterande)
  • Erfarenhet av redovisningsbyrå (meriterande)
Din profil:
Som person ska du våga och vilja ta ett stort ansvar och vara vetgirig för att ständigt vilja lära dig mer. Samarbete och kommunikation är en självklarhet för dig. Det finns stora utvecklingsmöjligheter och stöd kommer att finnas inom ditt team.

Önskat startdatum: Snarast möjligt
Plats: Stora Essingen

Denna rekrytering sköts exklusivt av Talent Recruitment som sköter urvalsprocessen. Anställningen sker direkt hos Alcadon med 6 månaders provanställning. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kaaling, anna.kaaling@talentrecruitment.se alt. 070 – 816 14 27. Urval sker löpande, så tveka inte med din ansökan.

Om Alcadon:
Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande nordisk leverantör av produkter och system för data- och telekommunikation i Norden. Alcadon erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa lösningar från ledande varumärken och egenutvecklade varumärken som ECS, European Cabling Systems och DC-Line. Styrkan i Alcadons affärskoncept ligger i omfattande kompetens och erfarenhet från nätverkslösningar och den tekniska utvecklingen inom området, i kombination med ett stort fokus på kvalitet, service och förvärvsstrategi. Detta gör det möjligt för Alcadon att erbjuda välfungerande helhetslösningar för nätverksinfrastruktur till en bred kundbas av nätverksinstallatörer, byggföretag, system-integratörer, datahallar, industri och nätägare. Alcadon har cirka 65 anställda och huvudkontor i Stockholm. Alcadon AB ingår i Alcadon Group AB som är listat på Nasdaq First North.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.talentrecruitment.se/jobba-hos-oss/
Sista ansökningsdag 8 jan 2021 (46 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tre skäl att välja Talent Recruitment Vi är specialister

  • Istället för att rekrytera många inom branscher har vi valt att nischa oss på ekonomi och administration.

Vi är snabba
  • Vi har ett stort nätverk av kandidater som vi känner personligen. Ofta kan vi fylla en vakans inom en eller ett par dagar.
Vi är serviceinriktade

  • Vi går alltdi den extra milen för att våra kandidater och kunder ska bli så nöjda som möjligt.