Administration- och Ekonomiassistent till Burenstam och Partners

Administration- och Ekonomiassistent till Burenstam och Partners

Önskar du arbeta med administration och ekonomi och vara en del av ett bolag i ett expansivt skede? Tycker du att det är kul att göra stort som smått och ser du ett familjärt bolag som rätt plats för dig?

Burenstam & Partners är en kraftigt växande förmögenhetsrådgivare som ger oberoende finansiell rådgivning till privatpersoner, företag, stiftelser och institutioner i Sverige.

Burenstam & Partners AB har ca 40 anställda och är dotterbolag till Formuesforvaltning AS, Norges största oberoende finansiella rådgivningsföretag med säte i Oslo. Koncernen har under det senaste decenniet utvecklats till en stark skandinavisk aktör med 16 kontor i Norge, 3 kontor i Sverige och 1 kontor i Storbritannien. I koncernen finns drygt 280 medarbetare och ett förvaltat kapital på 75 miljarder svenska kronor.

ARBETSUPPGIFTER
  • Som Administration och Ekonomiassistent kommer du att tillhöra stabsfunktionen i Stockholm.
  • Kontors- och inköpsansvarig för Stockholmskontoret och samarbete med regionchefer i Göteborg och Malmö gällande de lokala kontoren. I Stockholm innebär det även att se till att vårt kontor alltid är redo för att ta emot våra kunder.
  • Leverantörsreskontra, utläggsrapporter och avstämningar
  • Löne- och personaladministration

VI SÖKER DIG SOM
  • Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi
  • Har en stark servicekänsla
  • Har lätt för att uttrycka dig i skrift
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Har goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram
  • 5-10 års erfarenhet av liknande tjänst

Som person är du självgående, drivande och ser till att ta ansvar för dina åtaganden. Du tycker om förändringar och effektivisering och tar dig an problem och svårigheter med en orädd inställning. Du är prestigelös och vågar be om stöttning i de situationer du känner att du fastnar. Det är av högsta vikt att du är noggrann att hålla deadlines både internt såväl som mot kunder. Vidare lägger vi mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna och din samarbetsförmåga då vi på kontoret jobbar som ett team tillsammans.

Välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval sker löpande!

Läs mer om Burenstam & Partners på www.burenstam.se
Mer info
Kontaktperson Charlotta Nihlén
Telefon 0735273517
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.talentrecruitment.se/jobba-hos-oss/
Sista ansökningsdag 11 juni 2019 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tre skäl att välja Talent Recruitment Vi är specialister

  • Istället för att rekrytera många inom branscher har vi valt att nischa oss på ekonomi och administration.

Vi är snabba
  • Vi har ett stort nätverk av kandidater som vi känner personligen. Ofta kan vi fylla en vakans inom en eller ett par dagar.
Vi är serviceinriktade

  • Vi går alltdi den extra milen för att våra kandidater och kunder ska bli så nöjda som möjligt.