IT - First Line Support

IT - First Line Support

Är du en person med genuint intresse för IT Support, älskar serviceyrket och gillar att vara i händelsernas centrum? Då är denna tjänst är något för dig!

"Discover your smile" är vårt kundlöfte som genomsyrar hela företaget. Det innebär att vi ständigt arbetar med att lägga ett leende på våra kunders läppar och för oss är detta våra interna kunder/kollegor.

IT servicedesk är en nordisk IT support familj som arbetar med att ge service till anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. I denna tjänst kommer du främst arbeta i vår IT servicedisk på huvudkontoret i Stockholm. Disken är placerad mitt i hjärtat av kontoret, vid receptionen. Förutom personlig överdisken- service ger du även support till våra nordiska kollegor via mail, chat och telefoni.

Vad du kommer göra

Arbetet är mycket brett och varierande. Främst kommer du att jobba med 1st Line support i direkt kontakt med våra interna kunder på företaget i vår servicedisk. Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt lösa våra kollegors upplevda problem. Du ansvarar även för att eskalera problem samt att dessa följs upp och återrapporteras till den anställde.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
  • Ge personlig service via telefon/chat/mail och onsite
  • Djupare felsökning inom TUI Nordic:s system portfolio
  • Dokumentera systemlösningar, lathundar mm
  • Installation av hardware / software
  • Tilldela rättigheter inom TUI Nordics system
Vad vi söker

Vi söker dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta dig in i den anställdes situation/verksamhet. Du tar ansvar för dina uppgifter, ser sammanhang, är stresstålig och prioriterar rätt när det händer mycket runt omkring. Du har positiv inställning och en genuin vilja att inte bara lösa tekniska problem utan även att på ett pedagogiskt sätt, återkoppla till kollegorna.

Du är driven och gillar att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö söker vi dig som talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
  • Ca 6 -12 månaders erfarenhet av IT-Support.
  • Stresstålig och flexibel
  • Genuint intresse för IT
  • Problemlösare
  • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska

En fördel är att ha erfarenhet av Tui Nordic och känna till vårt företag och dess värderingar. Vi ser att du har följande kompetens: Baskundskap inom IT ( såsom PC/server/MAC , Windows operativsystem , Office365, Nätverk /WLAN , skrivare och liknande)

Ansökan

Ansökan görs via Blocketjobb eller vår hemsida. Positionen ska fyllas i december 2018. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan!

För ytterligare frågor kring rollen, kontakta Helena Wretblad på helena.wretblad@tui.se
Mer info
Kontaktperson Helena Wretblad
Email Mejla Helena Wretblad
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 dec (44 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TUI-koncernen är världens ledande integrerade turistverksamhet, verksam i 180 länder runt om i världen. Med några av världens mest kända varumärken för semester erbjuder vi inspiration, bokning, flyg, transfer, hotell och kryssningsfartyg till över 30 miljoner kunder varje år, allt under ett och samma tak. Med över 1800 resebyråer i Europa kan vi med sex flygbolag, över 130 flygplan, mer än 300 gruppägda hotell och resorts och tolv kryssningsfartyg designa helt unika och individuellt anpassade semesterupplevelser.

TUI fokuserar ständigt på en ökad digital kundupplevelse och ett bredare produktutbud och fick 2017 för tredje gången priset för bästa webbplatsen inom kategorin resor. Men vi nöjer oss inte utan vill med din hjälp bli ännu bättre! Du kommer att arbeta hos världens största researrangör och vara en viktig resurs för tillväxt och digital utveckling. Vi erbjuder en spännande position och en bra arbetsmiljö i ett stort och innovativt företag!