Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsassistent på deltid hos kund i centrala Stockholm! Välkommen in med din ansökan!Vill du jobba som redovisningsassistent i Stockholm med leverantörsreskontra, kundreskontra och löpande bokföring i en självständig roll? Då kan det vara dig vi söker till detta uppdrag som redovisningsassistent!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?Som redovisningsassistent hos vår kund får du möjlighet att jobba med redovisning i en självständig och omväxlande roll. Rollen innebär att du jobbar nära företagets ekonomichef och stöttar upp där det behövs. Detta är ett roligt uppdrag inom ekonomi och redovisning med start omgående på deltid!
Dina framtida arbetsuppgifterRedovisningsassistenten ansvarar för att, i samtliga koncernens bolag samt i enlighet med verksamhetens rutiner, ansvara för:
- Kundfakturering (Varje vecka)
- Kundinbetalningar (Varje vecka)
- Scanning av leverantörsfakturor (Varje vecka)
- Bokföring av leverantörsfakturor (Varje vecka)
- Leverantörsbetalningar (Varje vecka)
- Avstämning av konsulters tidrapporter och inkommande fakturor mot utgående fakturering (Varje månad)
- Upprättande av lönespecifikationer samt utbetalningar av löner till samtliga anställda(Varje vecka/månad)
- Övrig löpande bokföring i enlighet med god redovisningssed (Varje månad)
- Månadsvis avstämning av balansräkning (Varje månad)
- Moms- och arbetsgivardeklaration (Varje månad)
- Rapportera statistik till myndigheter och kunder i enlighet med lag och avtal. (I förekommande fall)
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅTjänsten är på deltid 75% med arbetstider som förläggs enligt överenskommelse. Tjänsten förväntas starta omgående och pågå 6-9 månader, med möjlighet till förlängning och/eller överrekrytering. Vår kund har sina lokaler i centrala Stockholm.
VEM ÄR DU?För att lyckas i rollen som redovisningsassistent tror vi att du har något eller några års erfarenhet av arbete med ovanstående arbetsuppgifter. I grunden har du en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Har du högre utbildning med inriktning redovisning eller bokföring är det meriterande. Du är en van användare av Excel och har med fördel erfarenhet av olika ekonomisystem.
Utöver detta har du ett systematiskt arbetssätt och arbetar noggrant. Du kommer arbeta självständigt men även ha mycket kontakt med övriga i organisationen, vilket kräver att du är kommunikativ och samarbetsvillig. Du pratar samt skriver svenska.
INTRESSERAD?Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.