Gruppchef Kundtjänst Rådgivning till avdelningen Kommunikation

Gruppchef Kundtjänst Rådgivning till avdelningen Kommunikation

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara närmare 30 procent högre, beräknar forskarna.

Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge svenska folket vill. Vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare - utan att öka försäljningen. Det är en utmaning som är både rolig och meningsfull.

På avdelningen Kommunikation arbetar idag ca 70 personer och avdelningen består av fyra enheter som tillsammans bidrar med ansvarsfull, omtänksam, kundanpassad och inspirerande kommunikation samt skapar förutsättningar för kundmöten som imponerar i en mängd olika kanaler. Med vår expertkompetens lyfter vi fram och bidrar till det mervärde som vi vill se att Systembolaget levererar.

Enheten Kundtjänst & Dryckesauktioner består från och med hösten 2018 av tre grupper:
Kundtjänst Rådgivning, Kundbeställningssupport och Dryckesauktioner, idag arbetar ca 24 medarbetare på enheten

Rollen
Vi söker dig, en kundfokuserad och relationsbyggande chef till gruppen Kundtjänst Rådgivning. Gruppen består av kommunikatörer som med stor omtanke, hög kunskap och service generöst delar med sig av sin kunskap i mötet med kunder, ombud och kolleger. Dialogen sker i kanaler som telefon, mail, sociala medier och webb/chatt.

Verksamheten är bemannad både på vardagar och på helger och frågorna varierar från tips och råd kring våra drycker, dryck till mat, tjänster, information om Systembolaget, synpunkter på Systembolagets kommunikation och roll samt användandet av systembolaget.se. Målet är att i varje möte imponera på kunderna och att möta både nöjda och missnöjda kunder på ett professionellt sätt.

Du kommer att vara ansvarig för ett engagerat team om 10 - 15 medarbetare, både hel- och deltidsanställda. De flesta har tidigare arbetat i våra butiker och känner verksamheten, kunderna och produkterna väl. Som Gruppchef ansvarar du för att utveckla gruppen och verksamheten på ett effektivt och hållbart sätt. Du arbetar med ständiga förbättringar, tillsammans med andra och bidrar till att utveckla service till kunder och kollegor. Du delar generöst omvärldskunskap med fokus på kundsupport och service.

Om dig
Vi ser att du arbetat minst tre år, i en ledande befattning, med service och rådgivning och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen.
Du är van att arbeta med ständiga förbättringar i arbetsrutiner, processer och systemstöd. Du är nyfiken, entusiasmerande och brinner för service.
Som person är du öppen för nya idéer och angreppssätt och arbetar strukturerat för att nå uppsatta mål.

Du har en god helhetssyn och tillvaratar dina medarbetares styrkor och drivs av att coacha dina medarbetare och att se dem växa och utvecklas. Du arbetar effektivt både självständigt och i grupp och genom gott personligt ledarskap bidrar du till framgång för dig själv och andra. Du har god förmåga att ta till dig och dela information och trivs med att lära dig nya saker.

Du har god erfarenhet av tekniska lösningar och att bemanna grupper inom support och förvaltning.
Du har erfarenhet av att hantera klagomål och bygga relationer med kunder, kollegor och externa intressenter.

Du har god IT-kunskap och vana av att använda olika sökdatabaser. Erfarenhet från sociala medier och andra digitala verktyg är önskvärt och meriterande.
Du bidrar med fakta, ser nyttan av att vara proaktiv och att ha god planering. Du följer upp ditt arbete för att hela tiden bidra till att föra verksamheten framåt.

Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får du som nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning så snart som möjligt. Sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret på Kungsträdgårdsgatan 14.

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tisdagen den 25 september, så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Pace
Sista ansökningsdag 25 sept (4 dagar kvar)