Leverantörsreskontrachef till Swedol

Leverantörsreskontrachef till Swedol

Swedol är en innovativ partner till professionella användare med kunder inom exempelvis åkeri-, bygg-, industri- och jordbrukssektorn. Swedol har haft en stark framväxt de senaste åren, både genom tillväxt och förvärv. Rollen är placerad på Swedols huvudkontor i Tyresö och man ansvarar för ett team om 7 personer och rapporterar till den nordiska Ekonomichefen.

Om rollen

I rollen som Leverantörsreskontrachef har du huvudansvaret för förvaltning, utveckling och effektivisering av leverantörsreskontraprocessen, från beställning till betalning, samt personalansvar för medarbetarna i gruppen.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:
  • Leda och fördela arbetet mellan medarbetarna i gruppen
  • Introducera, coacha, uppmuntra och följa upp avdelningens samtliga medarbetare
  • Ansvara för månadsavstämningar rörande leverantörsfakturaprocessen
  • Sätta relevanta KPI:er för avdelningen och följa upp dessa på regelbunden basis
  • Delta vid upprättandet av årsredovisning för koncernens samtliga bolag
  • Löpande stödja organisationen i analys, uppföljning och rapporteringsfrågor inom arbetet med leverantörsfakturaprocessen
  • Delta i koncernens förändringsarbete och driva utveckling inom leverantörsreskontrans områden
Kvalifikationer och egenskaper

Du har erfarenhet från leverantörsreskontra sedan tidigare samt flerårig erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Då det är en ledarroll tror vi att du sedan tidigare har erfarenhet av personalansvar, teamansvar eller arbetsledande ansvar. Du har ett systemintresse och erfarenhet från olika ekonomisystem, med fördel Jeeves eller MediusFlow. Det är även starkt meriterande om du tidigare har erfarenhet från retail.

Som person är du driven, engagerad och prestigelös. Du är van att arbeta strukturerat och noggrant samt är en person som inte rädd för att hugga i där det behövs. Du har vidare förmågan att lyfta blicken och se utvecklingsområden och tycker det är roligt att driva förändringsprojekt.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Swedol med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakt ansvariga rekryteringskonsulter Åsa Schramm på asa.schramm@mpya.se eller Maria Brisheim på maria.brisheim@mpya.se. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Om Swedol

Swedol är den professionella användarens multispecialist. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol är en del av Swedolkoncernen. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom områdena Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 3 miljarder kronor år 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Mpya Finance AB
Hemsida https://mpyafinance.se
Sista ansökningsdag 8 dec (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi och finans. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och drivs av att leverera nytänkande, upptäcka möjligheter och se människan - det sista är en självklarhet och gör hela skillnaden!