Systemförvaltare HRM till Sweco

Systemförvaltare HRM till Sweco

Är du en erfaren systemförvaltare inom lön som söker en ny utmaning? Vill du arbeta tillsammans med kompetenta och kunniga medarbetare och bidra med din kompetens i ett av Europas största konsultföretag inom teknik och arkitektur, då har vi tjänsten för dig!
Urval och intervjuer påbörjas i januari.

Arbetsuppgifter

Som systemförvaltare hos Sweco ansvarar du för lönesystemet HRM med tillhörande databas och integrationer till systemet. Du kommer att tillhöra ett team på cirka 15 personer, varav ytterligare en systemförvaltare. Löneavdelningen ingår i Swecos Shared Service Center med ca 65 medarbetare totalt. Rollen innebär att stödja lönespecialisterna och verka för bästa nyttjande av system samt att utreda eventuella problem som uppstår, föreslå förbättringar och ta fram lösningsförslag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Lönekörningar och årsskiftesrutiner
  • Stödja och utbilda lönespecialister inom HRM
  • Utreda, rapportera och följa upp incidenter
  • Felsökningar och analyser
  • Informera berörda om driftsstörningar, incidenter, avvikelser, rättningar och planerad systemutveckling
  • System- och behörighetsadministration
  • Agera kravställare i utvecklingen av systemfunktioner
  • Avtalstolkningar samt fånga upp lag- och avtalsförändringar för att säkerställa att regelverk och avtal efterlevs i systemet
  • Dokumentera och kvalitetssäkra arbetsrutiner och manualer
Vem är du?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av systemförvaltning inom lön och dessutom gärna praktisk erfarenhet från lönearbete. Vi tror att du arbetar som systemförvaltare alternativt applikationsspecialist idag, har du dessutom erfarenhet av HRM är det meriterande. Du har god kunskap om lönesystem och integrationer med exempelvis HR-system samt en teknisk förståelse som innebär att du har lätt att kommunicera med IT-avdelningen. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du behärska svenska väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en strukturerad och van problemlösare som gärna kommer med konstruktiva förslag och som besitter ett logiskt tänk med förmåga att se samband och flöden. Du trivs i en samordnande roll, driver självständigt ditt arbete framåt med fokus på förbättringar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Här värdesätts också flexibilitet och förmåga att prioritera varierande arbetsuppgifter med strikta deadlines. Vidare har du ett pedagogiskt och konsultativt förhållningssätt och känner dig bekväm i att utbilda lönespecialister, där du får dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Om Sweco

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Ekonomi, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 jan (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.