Vi söker en IT Service Agent till Eniro

Vi söker en IT Service Agent till Eniro

Vi söker en medarbetare till vår Service Desk som är en del av vår interna IT-avdelning på Eniro.

Om tjänsten
I rollen som IT Service Agent arbetar du tillsammans med ditt team i Service Desk som är en del av IT Operations. Som IT Service Agent ansvarar du för att tillhandahålla en hög kvalite av support och service gentemot Eniros interna användare. För att skapa de bästa förutsättningarna krävs även samarbete med de andra avdelningarna inom IT Operations vilket innebär att du även arbetar tätt med vår IT Onsite verksamhet. Rollen innebär varierat arbete där du dels levererar IT support utåt mot medarbetare i organisationen men även kontakt med IT leverantörer och partners. Till arbetsuppgifterna ingår även självständigt arbete med administration vilket kräver noggrannhet.

IT-avdelningen består förutom av Service Desk även av Onsite, Workplace och
Service Delivery som du kommer att ha ett nära samarbete med i det dagliga arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Support & felsökning via telefon, email och chat
  • Kontoadministration ex nya lösenord
  • Identifiera och lösa enklare fel med klienter, telefoner, skrivare, lokala applikationer, nätverk
  • Skapa, uppdatera och följa upp pågående ärenden
  • Hantering och utförandet av IT-beställningar gällande ex behörigheter & installationer
  • Dokumentera och uppdatera arbetsinstruktioner.
  • Ta emot samt följa upp kritiska incidenter vid behov
Vi söker dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och som gillar service och problemlösning. För att lyckas i rollen behöver du även vara strukturerad och trivas med administrativa arbetsuppgifter. Då rollen innebär kontakt med många olika medarbetare och externa parter är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i problem och har ett flexibelt förhållningssätt. Det är även viktigt att du gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter och lära dig nya saker. Är du dessutom en fena på administration kommer du har en stor fördel i arbetet.

Kvalifikationer
  • Du har en gymnasieutbildning gärna med inriktning motIT/teknik
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Kunskap i danska & norska är starkt meriterande
  • Du är en problemlösare och gillar att ha många bollar i luften.
  • Har erfarenhet av Windows 7 samt 10, MS Office, grundläggande nätverkskunskaper, Android, iOS
  • Kunskap inom Active Directory, Citrix, G Suite, klienthårdvara, JIRA & ITIL är meriterande.
Intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta Rolf Nissen, Workplace Manager. rolf.nissen@eniro.com alt. +4528270137

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Eniro Sverige AB
Sista ansökningsdag 28 mars (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som varumärke är Eniro välkänt, men vi vill mer än så. Vi vill uppfattas som specialister på lokalt sök, oavsett vilken kanal man väljer och i alla de länder där vi verkar. Därför har vi som vision att bli Symbolen för lokala upptäckter. VI SÖKER MEDARBETARE SOM VILL VARA MED ATT UPPFYLLA VÅR VISION För att vår vision ska bli verklighet behöver hela vår verksamhet, och alla vi som arbetar i företaget, dela den samt vår ambition att utvecklas. För att uppnå våra mål, stärka vårt erbjudande och därmed vår position på marknaden är det viktigt för oss att hitta rätt person till rätt plats.