Löneadministratör

Löneadministratör

Om tjänsten

Hos oss är löneadministrationen en del av ekonomienheten, som består av totalt 15 medarbetare, varav 3 löneadministratörer. Som löneadministratör hos oss arbetar du med hela löneprocessen, från nyanställning till avslut, och hanterar tillsammans med dina kollegor löner för ca 650 anställda i tre juridiska enheter. För närvarande arbetar vi med tre kollektivavtal och i två lönesystem - Agresso och Agda. Utöver det gör vi också löner för ca 50 utlandsdelegater, där vi har ett nära samarbete med HR kring anställningsavtal och övriga personalfrågor.

Vi hanterar under en kalendermånad reseräkningar, pensioner, statistik, administration av förmåner och upplägg av nyanställda i lönesystemet. Våra löneadministratörer har i sitt arbete mycket kontakt med medarbetare i organisationen och ett nära samarbete med HR. Vi står för närvarande i startgroparna i arbetet med att upphandla och implementera ett nytt lönesystem.

Om dig

Vi ser gärna att du har en relevant yrkesutbildning och/eller erfarenhet av löneadministration. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, samt har goda kunskaper i Officepaketet.

Som person söker vi dig med hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information. Du behöver vara noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Prestigelöshet och att trivas med ett nära samarbete med kollegorna är också egenskaper vi uppskattar.

Vi vill att vår verksamhet ska vara viktig för dig och att du ska känna stolthet över att vara en del av en organisation med viktigt uppdrag. Alla ansökningar bedöms utifrån de kompetenskrav som arbetet ställer och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med start enligt överenskommelse.

Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 maj. För frågor om tjänsten kontakta Merja Paska, ekonomichef, 08-452 4878.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 maj 2019 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi finns på plats före, under och efter katastrofer och kriser, i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande, skydda liv och hälsa och säkerställa respek­ten för varje människas värdighet.

Röda Korsets styrka är att vi finns överallt, med närmare 33 000 engagerade volontärer runtom i landet och 17 miljoner volontärer över hela världen. Röda Korset har ett särskilt uppdrag i den internationella humanitära rätten, att hjälpa människor som drabbats av krig och konflikt. Tack vare vårt unika mandat, vår neutralitet och opartiskhet finns vi på plats i oroshärdar och krigszoner, dit ingen annan når.

I Sverige bedriver vi bland annat behandlingscenter för krigsskadade och torterade, vi har en vårdförmedling för papperslösa och andra migranter samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.

Varmt välkommen.