Tekniskt ansvarig / Supporttekniker

Tekniskt ansvarig / Supporttekniker

Har du ett intresse för teknik och trivs med att hjälpa andra? Vi söker dig som vill bli en del av Svenska Neoplans supportteam i Stockholm.

I rollen som supporttekniker på detta företag kommer du arbeta med support mot flera av företagets kunder och våra egna verkstäder. Fokus i denna roll är förvaltning och bra kundservice där ärendena du tar hand om kan vara av varierande karaktär.

I rollen som supporttekniker är din huvudsakliga uppgift att hantera inkommande supportärenden per telefon eller mail. En del av arbetet är att bedöma de inkommande ärendena för att avgöra om det är du som ska lösa uppgiften eller om det ska vidare till 2nd line support i Tyskland.

Därför behöver du ha goda kunskaper i engelska, men tyska är meriterande.

Oavsett var ärendet hanteras är det du som ansvarar för återkopplingen.

Därmed har du daglig kundkontakt och hanterar bland annat incidenthantering samt felsökning och mycket hänger på att du tar egna initiativ och ansvar.

Du som söker har en flerårig bakrund inom fordonsbranschen som t ex elektriker, diagnostekniker, installationtekniker eller utbildare och vill ta karriären till nästa nivå. Är du rätt person finns goda möjligheter till fortsatt utveckling inom företaget.

Formella krav
  • Gymnasial utbildning med teknisk inriktning, helst fordon.
  • Kunskaper inom Windows samt Office, (Excel meriterande)
  • Minst 3år erfarenhet av arbeten med tunga fordon, arbeten med bussar är meriterande.
  • Goda kunskaper i elsystem och elschemaläsning
  • Tidigare erfarenhet av serviceyrke eller telefonsupport (meriterande)
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska (tyska är meriterande)
  • För att ayckas i rollen behöver du var en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som är engagerad och sätter kunden i fokus. Du har en god problemlösningsförmåga med en lösningsorienterad inställning.
  • Du är noggrann i ditt arbete och trivs i en roll där det ställs höga krav på god service.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägning

VI kan erbjuda dig
Förutom vårt härliga gäng av tekniker och kollegor får du som anställd hos Svenska Neoplan alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför våra anställda intern samt extern utbildning för att vidareutvecklas.

Du kommer dessutom få tillgång till firmabil på dagtid för att kunna utföra kundbesök och liknande.
  • Möjlighet till framtida tjänstebil finns.
  • Fast månadslön enligt överenskommelse.
  • Din arbetsplats blir i öppet kontorslandskap.
  • Tillgång till stort gym
Vi jobbar väldigt mycket med att alla ska trivas, må bra och ha kul på jobbet och därför har vi teambuilding med aktiviter som att åka på skidresa 1 gång per år, fikagrupper, sommar aktiviteter, m.m.

Plats: Stockholm / Kungens Kurva

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla jorgen.westh@neoplan.se så svarar vi på dina frågor.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 feb (33 dagar kvar)