Kundservice med fokus på kundutveckling

Kundservice med fokus på kundutveckling

Shiplink är morgondagens frakttjänst för företag. Vi är ett logtech-bolag som köper in och säljer transporttjänster till mindre och medelstora företag som kunder. Shiplink anlitar några av marknadens främsta fraktbolag och har idag 100 aktiva frakttjänster som vi erbjuder gentemot våra kunder.
Vi är ett företag som arbetar för en hög och nytänkande servicenivå. Vi söker nu utåtriktade och sociala personer till vår avdelning för kundservice för att utveckla våra kundrelationer till nästa nivå.

Om tjänsten
Du kommer ingå i företagets avdelning för kundservice med fokus på området för kundutveckling. Det innebär att du med hjälp av telefon och email kommer arbeta för att utveckla våra kunders och företagets affärsrelation. Hur kan vi göra kunden mer nöjd, vilka tjänster finns mer att erbjuda och vad behöver respektive kund för att kunna utvecklas som kund på företaget.

Företaget Shiplink;
Vi är ett företag med stark sammanhållning som älskar att umgås och må bra tillsammans. Vi förespråkar att ha kul samtidigt som vi gör ett bra jobb. För oss är det viktigt att trivas och bygga en arbetsplats där alla kan känna sig trygga.
Företaget sitter i nyrenoverade lokaler med fokus på hög trivsel. Det krävs därför av dig som en del i teamet att bidra och arbeta för hög trivsel mellan dig och dina kollegor.

Din profil
I denna nytänkande roll krävs ett stort intresse för att hjälpa och göra kunder nöjda. En stor portion med nyfikenhet och fokus på lösningar kommer göra dig omtyckt av kollegor såväl som kunder. Positivt är också om du motiveras av människors olikheter och utmaningen att nå ut till många olika personlighetstyper.
Viktigt är också att du gillar att ha många bollar i luften och har ett sinne för struktur.

Din erfarenhet
Vi ser gärna att du har ett intresse för service gentemot kunder. Du är bekväm med telefon och email samt utrycker dig genomtänkt i text och tal.
  • Tidigare erfarenhet av kundservice, inte nödvändigtvis inom transportbranschen.
  • Brinnande intresse för kundservice.
  • Förmåga att utrycka dig väl i skrift och tal.
Intresserad?
Denna tjänst avser en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Anställningen är heltid på vårt kontor söder om Stockholm, Sätra industriområde.
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan samt besvara eventuella frågor. Skicka personligt brev, cv och bild till fredrik@shiplink.se, och kika gärna mer på företaget www.shiplink.se.

Vid frågor
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Fredrik Larsson, tel.
0735220866 alt. fredrik@shiplink.se. ANSÖKAN SKICKAS TILL ansokan@shiplink.se
Mer info
Kontaktperson Fredrik Larsson
Telefon 0735220866
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 4 juni 2021 (27 dagar kvar)