Handläggare till Ellevio

Handläggare till Ellevio




Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor - 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort. Nu söker vi dig som kan förstärka Ellevios AMM-projekt. AMM står för Advanced Meter Management, projektet sträcker sig flera år framåt i tiden och syftar till att rusta upp el-infrastrukturen och framtidssäkra elnätet. Vill du vara en del av detta projekt och möjliggöra energiomställning för det svenska energisystemet? Då är detta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
Denna roll, internt kallad tillträdeshandläggare, är en handläggarroll som kommer arbeta i gränslandet mellan AMM-projektets Rollout Support Office-team och Ellevios Kundavtalsteam.

Kortfattat innebär rollen att hantera kunder där vi inte fått tillträde att byta mätaren trots ett flertal försök. Detta görs först genom varsam kundkontakt och eventuellt slutligen genom eskalering, ansökningar och hantering av kronofogdeärenden. Du kommer även att supportera i handläggningen av ansökningar ärenden där vi behöver hjälp av kunden för att få access till våra mätare.

Vidare kommer rollen innebära uppgifter såsom:
  • Support i att uppdatera mallar, FAQs och lathundar
  • Telefonkontakt med kunder
  • Förbättringsarbeten kopplat till tillgänglighetsproblem och kundprocesser
  • Planering och strukturering av ärenden
Din profil

Denna roll kommer kräva stort engagemang och starkt kundfokus av dig som person. Vi ser därför att du tidigare arbetat inom kundtjänst, försäljning eller på annat sätt arbetat med kundrelationer. Det är meriterande ifall du tidigare hanterat inkassoärenden eller liknande. Du har god administrativ vana och är, förutom Office-paketet, van vid arbete i flertalet system. Förtydliga gärna i ditt CV ifall du tidigare arbetat i ärendehanterings- eller kundhanteringssystem. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift, och i tillägg till det ser vi det som meriterande ifall du talar och skriver ett tredje språk. Som person är du duktig på att samarbeta, kommunicera och arbeta med god struktur under hög belastning.

Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 jan 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.