Customer Service Representative

Customer Service Representative

Arrow är ett internationellt bolag som möjliggör innovation där de arbetar med organisationer på över 345 platser och 80 länder för att tillhandahålla verktyg och teknologi som hjälper till att bygga en bättre morgondag. Arrow levererar produkter, tjänster och lösningar till industriella och kommersiella användare av elektroniska komponenter där dem är ledande inom detta område.

Just nu söker Arrow en ny stjärna till deras Customer Service team! Har du en känsla för service och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar? Är du duktig på att nätverka och bygga affärsmässiga relationer? Då är detta rätta tjänsten för dig! Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Representative kommer du att vara en del av Arrows globala serviceorganisation där du kommer vara kontaktperson mot deras kunder i USA och Mexiko. Du kommer att ta ansvar för att hantera kundorder och säkerhetsställa att leveranser sker enligt avtal och i rätt tid. Du kommer dagligen samarbete med kunder och leverantörer från hela världen där du ständigt kommer utmanas och utvecklas i din roll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
  • Sätta upp nya kundprofiler och prisavtal i ERP systemet
  • Behandla inkommande kundorder och hantera backlog
  • Hantera och eskalera brister av gods för att kunna möta kundernas behov
  • Säkerhetsställa leverans till kund enlig överenskommen leveranstid
  • Hantera leverans- och fakturafel
  • Skapa och skicka ut definierade rapporter till kunderna regelbundet
Omfattning: heltid

Ort: Stockholm

Arbetstider: Kontorstider

Anställningsform: Konsultuppdrag 11 månader, med eventuell möjlighet till förlängning

Start: april 2021

Din profil
Våra önskemål till dig:
  • 3 års erfarenhet av Customer Service eller motsvarande
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, båda i tal och skrift
  • Gärna erfarenhet av Supply Chain och elektronikkomponentbranschen
För att bli framgångsrik och trivas i denna roll tror vi att du brinner för service och är duktig på att knyta nya kontakter. Du är inlyssnade mot kund men inte rädd för att ställa krav om det behövs. Du är flexibel och drivs av att ta ansvar över de processer du medverkar i, där du har en förmåga att arbeta självständigt och hitta kreativa lösningar på uppkommande problem.

Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 mars 2021 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.