Teknisk kundansvarig/helpdesktekniker sökes omgående för direktrekrytering!

Teknisk kundansvarig/helpdesktekniker sökes omgående för direktrekrytering!

Har du ett stort intresse för IT-området, är framåt och vill arbeta på ett av Sveriges ledande bolag inom utveckling och försäljning av datakommunikations-, drift- och telefonitjänster? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund är ett värderingsstyrt bolag och har idag cirka 300 medarbetare i Stockholm, Örebro och Göteborg. De levererar sina tjänster med hög servicegrad och ett personligt engagemang i alla kunder. Deras vision är att bli erkända som den bästa leverantören av sina tjänster till dess målgrupp. Bolaget är under tillväxt och söker nu dig som vill vara med på deras resa till nästa nivå!
I denna roll kommer du arbeta nära kunderna och säkerställa att leveransen uppfyller kundernas behov och överenskomna nivåer samtidigt som du kontinuerligt arbetar med förbättringar, utveckling och ny teknik. Dina närmaste kollegor är en sammansvetsad grupp med hög kompetens.
Du kommer tillsammans med dina kollegor ha en tät dialog med de kunder ni ansvarar för. I återkommande drift- och uppföljningsmöten stämmer ni av leverans och kundnöjdhet. Ni går igenom och föreslår uppgraderingar och förändringar i kundernas miljöer vilka ni sedan ansvarar för och driver vidare i projektform. Du ansvarar även för att löpande dokumentera kundernas miljöer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att hantera ärenden via mail och telefon, ärendena kan exempelvis bestå av att hjälpa kunderna med:
  • Kontorelaterade problem
  • Mailfrågor
  • Behörigheter
  • Felsökning av Windows
  • Inlogg till fjärrskrivbord
Detta söker vi:

Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och vill starta/fortsätta din karriär inom ett växande och ledande bolag. Du trivs med att ha kontakt med kunder och lösa problem och strävar efter att vilja ta nästa steg och utvecklas ännu mer inom områden som Windows server, RDS, Powershell, Övervakning, Backup, etc.. Har du tidigare erfarenhet av 1-st line support/helpdesk anses detta mycket meriterande.

I denna rekrytering läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar ett stort ansvar för såväl din egen prestation som för våra kunder. Vi ser det som självklart att du har ett brinnande intresse för teknik. Du är också analytisk, engagerad och självgående samtidigt som du tycker om att arbeta i och vara en del av ett team. Du trivs i en roll med tät kundkontakt och du har lätt att prata med olika typer av människor. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se