Receptionist med kontorsansvar sökes till företag i Solna!

Receptionist med kontorsansvar sökes till företag i Solna!

Är du driven och noggrann och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö? Är du självgående och söker en arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Till vår kunds huvudkontor i sprillans nya lokaler söker vi nu efter dig som vill arbeta som Office Manager. I rollen kommer du får möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter och forma tjänsten själv. Du är en första kontaktpunkt för verksamhetens medarbetare och ansvarar för den dagliga driften av kontoret. Du kommer arbeta i en bred roll med många olika kontaktytor och uppgifter där du förväntas se efter kontoret, ge service till interna och externa besökare samt bidra till härlig atmosfär på kontoret. Vidare kommer du vid behov agera stöd till företagets VD i diverse Ad-hoc uppgifter. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta följande:
  • Ta emot besökare i receptionen och koordinera deras besök
  • Ta emot bud/paket/post
  • Hålla receptionen i fint skick
  • Beställningar av exempelvis kontorsmaterial, matvaror och liknande
  • Leverantörs och inköpsansvar för kontoret
  • Hantera företagets informationsmail
  • Stundtals stötta VD gällande ad-hoc uppgifter
  • Leda kontorsrelaterade projekt/events
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du blir direktanställd av vår kund och vi på StudentConsulting enbart sköter rekryteringsprocessen. Tjänsten förväntas starta upp omgående på heltid mellan 07-30-16.30 med viss flexibilitet, där du kommer sitta tillsammans i deras nya lokaler vid Mall of Scandinavia. Vid övriga frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har arbetat i en liknande roll tidigare, kanske har du jobbat som receptionist eller i en bred assistentroll på ledningsnivå mot VD eller ledningsgrupp. Vi ser även gärna att du har erfaren av att enklare ekonomiarbete, då arbetet kommer innefatta en del ekonomiarbete. Utöver detta har du goda kunskaper i Office-paketet, samt är flytande i svenska och engelska.

Tjänsten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceminded i din natur och uppskattar en roll där du får arbeta med många olika kontaktytor och flexibla uppgifter. Du är driven och engagerad, och har en god förmåga att driva ditt eget arbete framåt. Vidare ser vi även att du är noggrann och effektiv i ditt arbetssätt, och du har ett stort tålamod.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 14 okt 2022 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com