Orderkoordinator sökes till Viva Wine & Spirits AB!

Orderkoordinator sökes till Viva Wine & Spirits AB!

Är du en teamspelare som har lätt för att knyta kontakter samt är prestigelös i ditt arbete? Har du erfarenhet inom kundservice samt lagerverksamhet? Då har vi rätt tjänst för just dig!

Information om uppdraget:

Vår kund Viva Wine Group består av sex ägarledda och entreprenörsdrivna bolag som importerar vin från de flesta vinproducerande länderna i världen. Målsättningen är att leverera goda, hållbara och prisvärda viner till svenska folket. Viva Wine Group är den största leverantören av vin i Sverige till Systembolaget med en rad kända och egna varumärken i sortimentet.

Koncernen består av Giertz Vinimport, The Wine Team, Chris Wine, Winemarket, Iconic Wines och Tryffelsvinet. Bolagen både konkurrerar och samverkar under samma tak och har gemensam administrativ personal för försäljning till restaurang, logistik, ekonomi, HR och hållbarhet. Viva Wine Group har även verksamhet i Kina, Tyskland, Frankrike, USA, Finland och Norge.

Läs gärna mer om företaget på https://www.vivawines.se/

För vår kunds räkning söker vi just nu en Orderkoordinator som kommer att ingå i logistikavdelningen om sex medarbetare. Tjänsten är inom restaurang- och grossistdelen av verksamheten och du rapporterar till logistikchef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av följande:
  • Ordermottagning/orderbekräftelse
  • Fakturering
  • Kontakt med externt lager
  • Uppföljning av kundreklamationer
  • Uppdateringar av kund- och produktregister i affärssystem
  • Daglig stöttning av säljavdelningen
  • Övriga arbetsuppgifter kopplat till kundservice såsom volymrapporter till kund
Inom rollen kommer det även finnas stora möjligheter till förbättringsarbete och utveckling av rutiner. Du kommer att besitta en gränsöverskridande funktion som innebär daglig kontakt med koncernens säljavdelning samt även samarbete med ekonomiavdelningen.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Viva Wine & Spirits AB med kontor beläget i centrala Stockholm. I dagsläget arbetar alla hemifrån till följd av pandemin. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider måndag-fredag. Detta är ett vikariat som förväntas starta upp vecka 29 och löper fram till maj 2022 med möjlighet till förlängning. För vidare frågor kontakta ansvarig rekryterare: elin.radgren@studentconsulting.com.

Detta söker vi:

För att vara aktuell för rollen krävs det att du har arbetat med likande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vi ser gärna att du besitter en utbildning inom logistik/supply chain eller ekonomi. Du har tidigare erfarenhet från verksamhet med lager och trivs i en roll med mycket kundservice. Det är meriterande med erfarenhet inom försäljning för rollen. Som person är du kommunikativ och pedagogisk till arbetssättet med förmågan att arbeta strukturerat och med leveransprecision. Det är meriterande om du har kunskaper i Visma Business och/eller lagerbokföring. Vidare ser vi gärna att du har ett vinintresse. Du har förmågan att kunna prioritera effektivt under tidspress. Rollen kräver att du talar och skriver flytande svenska.

Låter detta som en roll för dig? Ansök redan nu! Urval sker löpande.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 18 juni 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com