Konsult inom området Inköp sökes!

Konsult inom området Inköp sökes!

Har du tidigare erfarenhet inom inköp? Har du ett flexibelt och konsultativt förhållningssätt som motiveras av möjligheten att påverka, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund är en konsultbyrå som förstärker och kompletterar deras uppdragsgivares organisation med unika specialistkunskaper. De grundades 2012 och vill bidra med förmåga och framgång för deras kunder. De erbjuder konsulttjänster inom bland annat verksamhetsstyrning, inköp och upphandling, strategisk planering, HR och IT/Digitalisering med vision att i särklass ge de bästa konsulttjänsterna inom strategiskt utvalda kompetensområden, geografier och kundsegment. Vi söker nu en konsult som vill arbeta med uppdrag inom inköp hos byrån och deras kunder i Stockholmsområdet!

I rollen som konsult får du möjlighet att arbeta i olika branscher och på både stora och små organisationer, samt att bredda din kompetens och erfarenhet inom området Inköp. Beroende på dina tidigare erfarenheter kan du matchas mot uppdrag både inom strategiskt eller operativt inköp.

Om din specialisering är strategiskt inköp kommer du ha mycket eget ansvar och självständigt driva arbetet med att förhandla, upprätthålla och underhålla avtal mot leverantörer. Du kommer även att ansvara för uppföljning av leverantörernas prestationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
  • Att aktivt arbeta lokalt och globalt med att finna alternativa och optimala sourcingmöjligheter
  • Förhandla, upprätta och underhålla avtal med befintliga och nya leverantörer
  • Identifiera och driva förbättringsprojekt
  • Säkerställa att leverantörsbasen optimeras
  • Upprätta inköpsstrategier
Om din specialisering är operativ och taktisk inköp kommer du att ansvarar för att säkerhetsställa effektiva leveranser av material och tjänster. Arbetet innebär dagliga kontakter med leverantörer i ett nära samarbete med personal hos kunden. Leveransbevakning, materialplanering och avvikelsehantering är viktiga delar i ditt arbete. Du kommer även att arbeta med uppföljning och utveckling av inköpsrutiner samt prognoshantering och leveransplanering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
  • Leveransavrop och uppföljning
  • Identifiera och driva förbättringsprojekt
  • Säkerställa att materialförsörjningsprocessen optimeras
  • Aktivt problemlösande
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och uthyrd till vår kund i Stockholm. Tjänsten beräknas starta så snart vi hittat rätt kandidat och uppdragslängden är på sex månader, med goda chanser till övertag direkt av kund. Tjänsten är på heltid med kontorstider.

Detta söker vi:

Tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp är ett krav. Du som söker har eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller logistik. Du har god datorvana och förståelse för system, erfarenhet i större affärssystem är meriterande. Som person ser vi att du är flexibel, serviceminded och trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du är en person som trivs med att utvecklas och lära nytt, med god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i arbetet och se vad som behövs göras. Du ska behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag då tjänsten tillsätts omgående!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (51 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se