Fraktadministratörer sökes till SAS på Arlanda!

Fraktadministratörer sökes till SAS på Arlanda!

Trivs du i en administrativ roll med högt tempo och tycker att en flygplats vore en spännande arbetsplats? Är du serviceinriktad, stresstålig och duktig på att ta initiativ? Då är det dig vi söker!

Information om uppdraget:

Nu söker vi fraktadministratörer till Spirit Air Cargo Handling. Vi söker dig som är självständig och duktig på att arbeta strukturerat för att på ett effektivt sätt nå deadlines. Spirit Air Cargo Handling är en del av SAS Ground Handling och håller till på Cargo City Arlanda i moderna och välutrustade lokaler. Tjänsten som fraktexpeditör är en visstidsanställning på 75% med möjligheter till förlängning.

I rollen som fraktadministratör kommer du att arbeta med administrativa uppgifter samt viss kundkontakt via mail och telefon. Dina arbetsuppgifter innefattar främst registrering av flygfrakt för export. Det är ditt ansvar att ta initiativ och strukturera upp arbetet så att frakthandlingarna blir registrerade i tid för avgång. Det är viktigt att du är flexibel då tjänsten innebär arbetstider som är förlagda mellan kl. 06.00-24.00 veckans alla dagar. Vi ser att du har körkort och tillgång till bil för att ta dig till arbetet på Arlanda.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av Spirit Air Cargo Handling. Tjänsten är en visstidsanställning på 75% som löper från april till slutet av augusti, med möjlighet till vidare anställning efter. Låter tjänsten intressant? Ansök redan idag och ta chansen att bli en del av SAS engagerade team! Intervjuer och urval sker löpande.

Detta söker vi:

Vi söker dig som trivs med att arbeta i en administrativ roll och som har god datorvana. Det är meriterande om du har erfarenhet från fraktbranschen och tidigare har arbetat med fraktregistrering med dokumenthantering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke med kundkontakt. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Arbetet sker i föränderlig miljö med högt tempo, därför söker vi dig som är stresstålig och positiv till förändringar. Du skall vara tillgänglig från april för utbildning och uppstart.

Vi ställer följande grundkrav för tjänsten:
  • Godkänd treårig gymnasieexamen.
  • Tala ett skandinaviskt språk flytande.
  • Ha goda kunskaper i engelska.
  • B-körkort och tillgång till bil.
  • Godkänt belastningsregister från Polisen.
* Kunna genomföra alkohol- och drogtest utan anmärkning senare i processen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 22 jan 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com