Ekonomiassistent till Semantix för direktrekrytering!

Ekonomiassistent till Semantix för direktrekrytering!

Nu söker vi en Ekonomiassistent till nordens ledande språkföretag Semantix!

Information om uppdraget:

Semantix är Nordens största språkföretag och erbjuder lösningar inom översättning, tolkning och språkutbildning. Semantix har drygt 450 medarbetare på 11 kontor i Sverige, Finland, Norge och Danmarkmed ett nätverk av cirka 8500 professionella översättare, tolkar och språkkonsulter. Semantix arbetar utifrån en tydlig värderingsgrund där ett engagerat, kundorienterat och professionellt arbetssätt genomsyrar organisationen. Nu behöver de utöka sin ekonomiavdelning med en heltidskollega i ljusa, trivsamma lokaler på Linnégatan i Stockholm.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande hantering av orderfakturor för flera av Semantix-koncernens bolag. Tjänsten innebär daglig kontakt med leverantörer och kunder både per mail och per telefon. Du kommer också att hjälpa kollegor runt om i organisationen med ekonomirelaterade frågor. Utöver detta kommer du att vara ett viktigt stöd till redovisningsekonomerna i deras arbete med kundreskontra, leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt bankavstämning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
  • Hantering av orderfakturor/fakturor från underleverantörer
  • Kontakt med leverantörer, kunder och kollegor i organisationen
Tjänsten är på heltid och startar så snart vi funnit rätt kandidat. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd av Semantix med kontor i Garnisonen i Stockholm, rekryteringsprocessen sker via StudentConsulting och alla frågor hänvisas till ansvarig rekryterare: Fredrica.ahlstrand@studentconsulting.com. Arbetet är förlagt till kontorstid, måndag-fredag.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har en utbildning inom redovisning från exempelvis högskola eller KY-utbildning, vi ser gärna att du har arbetat med service sedan tidigare och därmed har vana att handskas med kunder och leverantörer. Tidigare erfarenhet från ekonomiaarbete är en fördel, men inte ett krav. Det är även meriterande om du har jobbat i Microsoft Dynamics NAV. Vi vill att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska och inte ser det som en svårighet att kommunicera med kunder och leverantörer från alla nordiska länder varken i tal eller skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då arbetet innebär hantering av stora volymer fakturor är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och effektivt utan att det påverkar kvalitén. För att trivas i rollen som ekonomiassistent krävs att du är snabblärd, självgående och serviceinriktad. Du är prestigelös och har inget emot att hjälpa till där det behövs. Du har ett öppet och ärligt sätt att kommunicera samt ett positivt förhållningssätt till din omgivning.

I denna roll blir du del i ett härligt lättsamt team på ca 10 personer, du får insyn i arbetet från ax till limpa på en ekonomiavdelning och får arbeta med nordiska bolag.

Låter det här som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se