Dansktalande kundtjänstmedarbetare sökes för direktrekrytering!

Dansktalande kundtjänstmedarbetare sökes för direktrekrytering!

Har du erfarenhet av telefonförsäljning och trivs i en roll med kundkontakt? Är du flytande i danska och svenska? Då är det dig vi letar efter!

Information om uppdraget:

Vår kund är en av Europas ledande leverantörer inom tillbehör till konsumentelektronik och har över 30 års erfarenhet. De har 10 egna varumärken och distribuerar ytterligare omkring 300 varumärken. Bolaget har mer än 350 anställda som är spridda på huvudkontoret i Holland samt lokala kontor i 15 länder. De erbjuder prisvärda produkter, en väl fungerade logistik och ett innovativt sortiment. Till vår kund söker vi nu en person till deras Front Office-enhet där man kommer att ingå i ett team på 4 personer. I tjänsten rapporterar man till Territory Sales Manager i Finland och arbetar mot den danska, svenska och norska marknaden.

Rollen som dansktalande kundtjänstmedarbetare är bred och dina vardagliga arbetsuppgifter är bland annat:
  • Inkommande samtal och mail från företagets kunder
  • Utgående samtal, ny- och merförsäljning av specialerbjudande till företagskunder
  • Säljsupport till AM/ KAM
I rollen får du möjlighet att vara med och bygga upp samt påverka arbetsgruppen och arbetsuppgifterna. Inom gruppen har ni ett tätt samarbete och daglig kontakt med Account Managers och Key Account Managers inom företaget. Du kommer i rollen rikta dig både mot danska och svenska marknaden.

Detta är en direktrekrytering med start omgående vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund vars kontor är beläget i Kista. Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning på 6 månader med chans till förlängning. Arbetstider är vardagar 08.00-16.30. Tjänsten inleds med introduktion.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har minst en gymnasialutbildning och erfarenhet av kundservice eller säljsupport.. Det är starkt meriterande om du har hanterat både inkommande och utgående samtal och har erfarenhet av B2B försäljning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara flytande i svenska, danska och engelska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs i en roll med mycket kundkontakt över telefon. Du är serviceinriktad, orädd och trivs att arbeta i en säljande roll. Vi ser att du goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Vi letar efter dig som vill arbeta i en miljö med högt tempo.

Passar beskrivningen in på dig? Sök tjänsten redan idag, då urval sker löpande.

Sökord: Säljsupport, Front Office Representative, Kundtjänstmedarbetare, Innesäljare

Sökord: Säljsupport, Front Office Representative, Kundtjänstmedarbetare, Innesäljare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com