Customer Support sökes för direktrekrytering till Lifts All i Norrort!

Customer Support sökes för direktrekrytering till Lifts All i Norrort!

Har du tidigare erfarenhet inom försäljning och är nyfiken på att utvecklas i ett växande tekniskt bolag? Är du en noggrann person som trivs i en administrativ och koordinerande roll? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Lifts All är en av Sveriges ledande företag inom ergonomiskt lyftverktyg i svensk industri och grundades 1994. Deras vision är att skapa en bättre arbetsmiljö genom att ersätta manuella lyft och reducera förslitnings- och arbetsrelaterade skador. Företaget säljer lyfthjälpmedel med ergonomiska lösningar till kunder inom svensk industri och handel, bland annat inom medicin-, bil- och flygindustrin och återförsäljare i Europa. Lifts All har tillverkat över 4500 olika lyfttrycksdrivna lyftlösningar till kunder och återförsäljare världen över och erbjuder skräddarsydda lyfthjälpmedel med försäljning, utveckling och produktion under samma tak i Stockholm.

Till vår kund, Lifts All, söker vi nu en Customer Support som vill utvecklas och vara en del av en familjär arbetsmiljö. Som Customer Support är din huvudsakliga roll att vara en BackOffice-funktion där du framtar offerter till kunder gällande ergonomiska lösningar och hanterar övrig administration, samt är en stödfunktion till utesäljare. I rollen har du goda utvecklingsmöjligheter då du på sikt även kan axla en roll som utesäljare. Rollen omfattas huvudsakligen av följande arbetsuppgifter:
  • Hantering av offerter till kund & orderläggning
  • Hantera inkommande kundsamtal via webb
  • Vara delaktig i projekt
  • Delta vid uppföljningar med kund
  • Hantering av reservdelar
  • Intern kontakt med olika avdelningar
  • Övrig administration
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Lifts All vars huvudkontor är beläget i Järfälla. Uppdraget beräknas starta omgående och löper vidare under 6 månader med chans till förlängning. Vanliga kontorstider 08:00 - 17:00 med flex tillämpas. Vid uppstart ges en gedigen introduktion inom företagets olika affärsområden och produktutbildning.

Detta söker vi:

Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av försäljning och kundsupport och är i början av din karriär där du vill utvecklas mer och växa in i rollen. Har du ett intresse för teknik är det meriterande, men inget krav. För att passa in i tjänsten ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad roll där du arbetat med att skapa och upprätthålla goda kundrelationer.

I rollen krävs det att du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift och har god telefonvana. Har du goda kunskaper i ytterligare språk är detta meriterande. Som person besitter du hög social kompetens samt är effektiv och trivs i en administrativ roll där du har flera bollar i luften. Vi ser gärna att du är en strukturerad och noggrann person som drivs av uppsatta mål och att skapa goda kundrelationer. I rollen läggs stor vikt vid personlig lämplighet.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag då vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person!

Sökord: Customer Support, Innesäljare

Sökord: Customer Support, Innesäljare
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Telefonförsäljare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 23 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com