Registrator till Stockholms Hamnar

Registrator till Stockholms Hamnar

Söker du din nästa utmaning som registrator i en roll där du får agera spindeln i nätet och där du får ansvara för att säkerställa en digitaliserad verksamhet? Trivs du som bäst när du får dela din kunskap till andra i ett välkomnande och trivsamt arbetsklimat?

Om tjänsten

I rollen som registrator på Stockholms Hamnar ansvarar du bland annat för följande:
  • Att inkommande handlingar registreras på ett effektivt och rättssäkert sätt. Du är ett stöd till handläggare och enheter vad gäller hantering av allmänna handlingar, du utvecklar och effektiviserar processer och arbetssätt inom ärende- och dokumenthantering, registratur och arkiv.
  • Som arkivansvarig säkerställer du att bolagets arkivverksamhet bedrivs kvalitetssäkrat och utvecklas löpande efter gällande regelverk.
  • Hantera styrelsehandlingar i form av anmälan av ärenden, elektronisk publicering på Insyn, förskriva protokoll samt kvalitetssäkring.
  • Hantera inkommande anbud och medverka vid öppning och registrering av dessa.
  • Utbilda nyanställda i offentlighetsprincipen, sekretess, registrering och arkivering.
  • Vid behov stötta avdelningen med övriga administrativa uppgifter.
Inom Stockholms stad pågår ett projekt med att införa ett elektroniskt ärendesystem. Du kommer att projektleda införandet av det nya systemet och därefter ansvara för utvecklingen. Det innebär att du samordnar arbetet i en arbetsgrupp inom verksamheten och representerar Stockholms Hamnar i övergripande nätverk. Du kommer att vara väl insatt i det som händer inom alla verksamhetsområden i bolaget.

Tjänsten är placerad på Stockholm Hamnars trevliga huvudkontor i Frihamnen med fin utsikt över färjetrafiken. Stockholms Hamnar präglas av en god stämning och har av de anställda fått höga betyg i medarbetarundersökningar just för den goda sociala trivsel som råder.

Du tillhör enheten Intern service och registratur på avdelningen Affärsstöd.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i den här rollen krävs att du har arbetat som registrator eller arkivarie minst tre år. Det är viktigt att du känner dig självgående i din yrkesroll. Du har erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem. Har du också erfarenhet av dokumenthanteringssystem samt systemen Diabas eller Platina och Klara ser vi det som en fördel.

Vi vill att du har utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, eller har gått registratorsutbildning. Alternativ har du skaffat dig motsvarande kompetens genom arbete. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska.
Det är en fördel om du har:
  • Erfarenhet av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning eller bolag.
  • Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokument- och arkivhantering inom offentlig förvaltning eller bolag.
  • Goda kunskaper om hantering av handlingar som är belagda med sekretess, och därför kan bistå handläggare i frågor om utlämnande av handlingar.
I den här rekryteringen är dina personliga egenskaper viktiga. Framför allt ska du vara utvecklingsfokuserad och ha en vilja att vidareutveckla och digitalisera dokumenthanteringen på Stockholms Hamnar.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är smidig och lyhörd. Du trivs i en roll med många kontaktytor. Kvalitetsmedveten, lösningsorienterad och kommunikativ är andra egenskaper vi värdesätter. Vi vill också att du har en förmåga att självständigt fatta beslut och att du är stresstålig.

Vi erbjuder

Som anställd i Stockholms Hamnar arbetar du på ett modernt företag med strategisk betydelse för Stockholmsregionens utveckling. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för egna initiativ i en händelserik miljö med trevliga kollegor och bra personalförmåner. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje för alla kommer du att trivas hos oss på Stockholms Hamnar.

Stockholms Hamnar värnar om att ha en öppen atmosfär och att våra anställda har ett stort engagemang i sitt arbete och för verksamheten. Läs mer om hur det är att arbeta på Stockholms Hamnar (länk till stockholmshamnar.se/jobb)

Vi arbetar för en alkohol- och drogfri arbetsmiljö. Därför kan slumpmässiga drogtester förekomma under anställningen.

Vi ser fram emot din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Stockholms Hamnar med Level Recruitment. Sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på "Lediga jobb". Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Carolina Eskengren
Telefon 08-120 50 427
Email Mejla Carolina Eskengren
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Level Recruitment
Sista ansökningsdag 31 okt (75 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Stockholm växer och Stockholms Hamnar främjar sjöfarten och säkrar regionens varuförsörjning genom att erbjuda kajplatser samt service och tjänster för färje-, kryssnings- och godstrafiken. Stockholms Hamnar finns i Stockholm, Kapellskär och Nynäshamn. Koncernen har 165 anställda och omsatte 860 mkr under 2017. Läs mer på www.stockholmshamnar.se.