Husvärdar sökes till Stockholms studentbostäder

Husvärdar sökes till Stockholms studentbostäder

Brinner du för service och kundbemötande, se hit!
Som husvärd hos oss ingår du i ett engagerat förvaltningsteam och tillsammans har ni/du en viktig roll för att skapa trivsel och utveckling i området. Du är ansiktet utåt mot våra hyresgäster och en av dina viktigaste uppgifter är att bidra till att skapa ett tryggt boende och samarbete under hela boendetiden från in- till avflyttning. För oss är det viktigt att du trivs i rollen att vara den självklara länken mellan hyresgäst och förvaltare i de frågor som rör boendet. Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vågar ta egna beslut. Vi erbjuder ett varierat arbete med både administrativa praktiska uppgifter där kundbemötande och problemlösning hör vardagen till.

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår b.la. att:
  • Ha löpande kontakt med våra hyresgäster
  • Ta emot, registrera och följa upp felanmälningar i vårt fastighetssystem FAST2
  • Planera och utföra både inre och yttre löpande underhåll och reparationer
  • Planera och utföra lägenhetsbesiktningar, t.ex. vid in- och utflyttningar
  • Planera, beställa och följa upp reparation- och löpande underhållstjänster från ramavtalsentreprenörer för inre- och yttre skötsel
  • Utföra systematisk tillsyn och rondering av fastigheterna
  • Aktivt ta fram förslag till underhållsplanen för fastigheterna
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som husvärd ser vi att du har en relevant kompetens inom exempelvis reparationer och besiktning. Meriterande är erfarenhet inom fastighetsbranschen.
Språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav då våra kunder är såväl svenska som internationella studenter. Andra språkkunskaper är meriterande.
  • Gymnasial och/eller yrkesutbildning inom fastighetsbranschen
  • Flerårig erfarenhet inom branschen eller motsvarande.
  • God datorvana
  • B-körkort är ett krav
Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är en lagspelare som både kan arbeta självständigt men också i grupp.
Du positiv, prestigelös och drivs av att hjälpa våra studenter så att de känner sig trygga i sitt boende. Du gillar att planera och organisera ditt arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt. Att du är en lyhörd problemlösare som vi vill ge våra kunder ett gott kundbemötande ser vi som en självklarhet.

Vi erbjuder
Stockholms studentbostäder erbjuder dig ett arbete i en platt och prestigelös organisation med engagerade medarbetare. Hos oss ges du möjlighet att växa i din roll. Vår värdegrund SAFE; Samarbete-Ansvar-Framåtanda-Engagemang genomsyrar vårt dagliga arbete i hela verksamheten. Vi ser värdet i att satsa på våra medarbetare och erbjuder såväl friskvårdsbidrag som fördelaktiga arbetstider.
Lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal med Fastighetsanställdas förbund. Tjänsten avser tillsvidare och är heltid.

Din ansökan
Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande, så sök tjänsten redan idag. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta:
  • Mathias Lantz, Förvaltningschef 073-942 10 80, mathias.lantz@sssb.se
  • Monica Ekman, HR-ansvarig 073-942 10 52, monica.ekman@sssb.se
Mer info
Kontaktperson Mathias Lantz
Telefon 073-942 10 80
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Administration, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sssb.se
Sista ansökningsdag 30 sept (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För snart 60 år sedan bildades vi, av studenter. Sedan dess har vi byggt och förvaltar över 8 000 bostäder, för studenter. Studenter har olika behov och därför utvecklar vi våra bostäder, med studenter. Vi är av studenter, för studenter och med studenter. Vi erbjuder olika typer av studentbostäder, allt från korridorsrum och ettor till familjelägenheter, i hela Stockholm. Våra områden ligger alltid nära kollektivtrafik eller campusområdena. Vi är mitt i en spännande fas där vi utvecklar, nyproducerar och förvaltar framtidens studentbostäder. För vi vill ge bostäder åt ännu fler studenter i Stockholm. Läs gärna mer om oss på sssb.se.