VD-assistent till Stenvalvet

VD-assistent till Stenvalvet

Rollen
Som VD-assistent har du en administrativ nyckelposition i företaget och stöttar företagets VD Maria Lidström med planering, administration, tidplaner och uppföljning. I rollen kommer du även att stötta övriga i ledningsgruppen som består av åtta medarbetare. Du får möjlighet att arbeta brett med administration samt arbeta med ledningsstöd som underlättar för de mer långsiktiga affärsmålen. Som VD-assistent kan du även komma att ansvara för egna projekt, så som interna konferenser eller andra arrangemang därför är det viktigt att du har en god projekt- och koordinationsförmåga.

Exempel på ansvarsområden och uppgifter som ingår i rollen:
  • Ta fram underlag till presentationer, sammanställa statistik och göra uppföljningar på ledningsnivå
  • Kalla till och förbereda struktur och agenda inför ledningsgruppsmöten samt delta och ansvara för protokollföring, sammanställning och korrespondens till berörda parter
  • Hantering av kvitton och tidrapportering
  • Vara VD behjälplig med att förbereda VD:s agenda, hantera mötesförfrågningar och mötesbokningar.
  • Vara VD behjälplig med att prioritera, strukturera och sortera VD:s inkommande mail
  • Självständigt driva administrativa ansvarsområdet eller andra områden definierade på ledningsgruppsnivå
  • Interna konferenser, informationsmöten, styrelsemöten
  • Stötta VD och ledningsgrupp med övriga ad hoc-uppgifter
Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet från roller som VD-assistent i en snabbrörlig miljö och som trivs mycket bra med att arbeta såväl högt som lågt. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska obehindrat. Vi har en hög förväntan på din kommunikativa förmåga både skriftligt och muntligt. Du är van vi att ta dig an texter och är själv van vid att skriva och hantera löptexter/dokument. Du har god systemvana samt är en mycket god användare av Outlook och Officepaketet.

Som person är du prestigelös, självgående och handlingskraftig och då VD:s vardag kan ta snabba vändningar gäller det att du är flexibel som person. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och strukturerat med hög kvalitet i leveransen. Du motiveras av att skapa ordning och reda i en snabbrörlig verksamhet och är positivt inställd till allt ifrån de enklaste bokningarna till förberedelser och efterarbeten i samband med viktiga affärsstrategiska möten.

Om Stenvalvet
Stenvalvet är ett av de ledande bolagen i Sverige inom ägande, förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter. Totalt ett hundratal fastigheter med en area av ca 600 000 kvm till ett sammanlagt marknadsvärde om cirka 12,8 miljarder kronor. I våra fastigheter bedrivs samhällsservice inom områden som äldreboende, rättsväsende, vård och skola. Det är företrädesvis stat, kommun och region som är hyresgäster och utförare. Staten står för cirka 31%, kommun och regioner står för cirka 42% och övriga utförare av samhällsservice för 27% av hyresintäkterna.


Fastighetsbeståndet är fördelat på två regioner; Nord och Syd. Stenvalvets ägare är långsiktiga institutionella investerare; Kyrkans Pensionskassa, Kåpan Pensioner och Stiftelsen för Strategisk Forskning.

Vi arbetar för att skapa goda och långsiktiga relationer till våra hyresgäster och verksamheter. Vi finns på plats lokalt, månar om korta beslutsvägar, tillgänglighet samt att ge våra hyresgäster snabb återkoppling. Vi är långsiktiga, lyhörda och omsorgsfulla i vårt arbete och relationer till såväl hyresgäster, utförare som ägare.

Mer om tjänsten och rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se eller Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Sekreterare, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av The Pace
Sista ansökningsdag 6 nov 2020 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom administration. Vi tillsätter bland annat roller som VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Administrativ chef, Office Manager, Receptionschef, Kundtjänstchef, Projektkoordinator, Administratör, Facility Manager, Facility Co-ordinator och Sälj-, Inköp-, Jurist- och Kontorsassistent samt receptions- och kundservicemedarbetare. Här finns även ett stort nätverk av exekutiva assistenter som du också kan anlita virtuellt.