Produktspecialist workshop management system till Bosch

Produktspecialist workshop management system till Bosch

Välkommen till en värld där dina idéer leder till något stort. Välkommen till Bosch.

Vill du att dina idéer bidrar till att forma användbara tekniska lösningar? Oavsett om det rör sig om mobila lösningar, industriell teknologi, konsumentvaror eller energi- och byggnadsteknik, får du möjlighet att förbättra livskvaliteten över hela världen tillsammans med oss.

Om tjänsten

Eftermarknadsaffären utgör ett stort och prioriterat område hos oss och där ingår ett välutvecklat och brett verkstadsnätverk i form av Bosch Car Service. Vi strävar alltid efter att vara den bästa möjliga leverantören av eftermarknadstjänster och jobbar fortlöpande för att förbättra vår service och våra verkstäders vardag. Som ett led i detta har vi utvecklat ett modernt och ändamålsenligt affärssystem som är skräddarsytt för vår verkstadsaffär och som avsevärt kommer att underlätta våra verkstäders vardag och möjliggöra en smidig och lönsam verkstadsaffär. För detta affärsområde söker vi nu en produktspecialist som kommer att bistå både vår säljorganisation och våra verkstäder med kunskap, produktkännedom och support gällande vårt nya workshop managementsystem.

Som produktspecialist blir du en riktig super user i vårt nya system och en viktig länk mellan såväl lokal marknad, IT-utveckling och vår säljkår. Genom din förvärvade kunskap om systemets kapacitet och funktioner kan du på ett pedagogiskt sätt förmedla både systemets nytta och dess funktioner till våra verkstäder. Du stöttar oss med lokala anpassningsbehov i systemet och hjälper verkstäderna i konfigureringen av systemet samt säkerställer effektiva och optimala processer i verktyget. Allt för att våra verkstadskunder ska få maximal nytta och användning av verktyget.

Du stöttar även vår säljkår med produktkunskap och ger dem således de verktyg de behöver för att på ett framgångsrikt sätt kunna sälja in systemet och alla dess fördelar. Utöver din produktkännedom kommer du även att jobba nära din lokala marknad för att lära känna marknadsläge, efterfrågan samt konkurrens, vilket möjliggör att vi i god tid kan vidta nödvändiga åtgärder för att säkra vår produkts framgång.

Tjänsten är baserad antingen på vårt kontor i Stockholm eller i Göteborg men resor ut till våra kunder förekommer. Du kommer att ingå i vår svenska säljorganisation men jobbar i ett nordiskt team, där du representerar Sverige och du rapporterar till vår nordiska channel marketing manager.

Din profil

För att matcha rollen tror vi att du har erfarenhet av fordonsbranschen och eftermarknadsaffären. Du är IT- samt systemvan och har gedigen erfarenhet av att jobba med verkstadssystem och det är också en fördel om du jobbat i MS Navision. Rimligen har du jobbat hos en IT-leverantör till fordonsbranschen eller som super user av DMS-system hos en bilåterförsäljare eller verkstad. Vidare behärskar du både svenska samt engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Som person tror vi att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och ansvarsfull. Du trivs i en systemintensiv miljö och har en stark pedagogisk och kommunikativ ådra, vilket kommer väl till pass som länken mellan IT-leverantör och användare. Du är en duktig projektledare som har lätt för att samarbeta och har ett öga för detaljer. Har du dessutom ett starkt intresse för bilbranschen och framtidens eftermarknadsaffär så kommer du att passa in mycket bra hos oss.

Vi erbjuder

Hos Bosch finner du ett marknadsledande och internationellt bolag, känt både för sina högkvalitativa produkter så väl som sina arbetsgivarkvaliteter. I denna roll kommer du in i ett nytt och prioriterat område, där du får vara med och utveckla en ny funktion och produkt hos Bosch. Vi erbjuder dig ett roligt, omväxlande och utmanande jobb med möjligheter att utvecklas samtidigt som du får en konkurrenskraftig lön och pensionsavtal. Som anställd på Bosch omfattas du av kollektivavtal och fina förmåner, exempelvis flexibel arbetstid, parkering, friskvårdsbidrag, massage och lunchförmån. Självklart får du alla verktyg du behöver för att lyckas i rollen och tjänsten innehåller tjänstebil, PC, mobiltelefon, etc.

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tar endast emot via annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Susanna Haglund
Telefon 0762216707
Område Stockholms stad
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 15 jan 2023 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunniga och seniora rekryteringskonsulter som tillsammans har över 40 års erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Starfinder är baserade i Stockholm och har erfarenhet av rekrytering och bemanning på alla nivåer, både tjänstemän och kollektivarbetare. Vi har god vana av att samarbeta med både lokala och internationella aktörer.

Vår passion är att hjälpa företag och människor att mötas och uppnå nya nivåer tillsammans, därför har vi valt att jobba med rekrytering. Vårt uppdrag är att erbjuda utveckling och trygghet för våra medarbetare samt leveranssäkerhet, hög servicegrad och långsiktighet till våra kunder.

Vi på Starfinder är glada och stolta över att vara specialister inom sex olika affärsområden:
  • Administration, kundservice och HR
  • Teknik och eftermarknad
  • Executive och specialister
  • Ekonomi, finans och försäkring
  • Marknad och försäljning
  • Lager och logistik
Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

www.starfinder.se