Redovisningschef till Sophiahemmet

Redovisningschef till Sophiahemmet

Är du driven, systematisk och ansvarsfull? Brinner du för redovisning, rapportering och effektiviseringar? Då kan du vara den redovisningschef vi söker till Sophiahemmet!

Vi söker en trygg, social och engagerad redovisningschef med en gedigen kunskap om redovisning och som drivs av att skapa moderna och effektiva processer för Sophiahemmets redovisningsavdelning.

Som redovisningschef har du det övergripande uppdraget att säkerställa att koncernen har en välfungerande redovisning och att lagar, krav och regler efterföljs. Du har det ledande ansvaret för teamet inom redovisningen och trivs med att ta ett proaktivt och självständigt ansvar.

Beskrivning av tjänsten

Som redovisningschef ansvarar du för:
  • Planering och genomförande av bokslut, avstämning och rapportering på månads- och årsbasis för 3 legala enheter
  • Effektivisering och digitalisering av arbetssätt och processer inom redovisningen
  • Löpande redovisning
  • Internkontroll
  • Upprättande av årsredovisningar samt deklaration, skatt- och momsredovisning
  • Systemansvar för ekonomisystemet Jeeves
  • Stötta övriga ekonomiavdelningen i redovisningsfrågor
  • Kontakt med revisorer och andra externa parter
Du rapporterar i din roll till CFO för Sophiahemmet.

Vem är du?

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst fem års erfarenhet av redovisning och/eller revision. Du har mycket god kunskap om svenska redovisnings- och skatteregler avseende aktiebolag, ideella föreningar och stiftelser. Du är trygg och van att självständigt sköta redovisning inklusive månads- och årsbokslut. Du har en generellt hög systemvana och har du erfarenhet av Jeeves är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad, prestigelös och lyhörd och besitter en god samarbets- och kommunikationsförmåga då du har många kontaktytor. Som person trivs du med att identifiera och genomföra förbättringar och effektiviseringar. Vi ser det som en självklarhet att du är strukturerad, noggrann och tar ansvar för att leverera en hög kvalitet.

Intresserad?

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sophiahemmet med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Nadja Linder, tel nr 0707-96 95 97. Ansök snarast då intervjuer kommer att ske löpande. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt CV och ansökningsbrev. I ansökningsbrevet beskriver du varför du söker tjänsten och vad du tror att du kan bidra med. Följ anvisad länk. Som en del i Invicis rekryteringsprocess ingår Bakgrundskontroll av slutkandidat.
Mer info
Kontaktperson Nadja Linder
Telefon 070-796 95 97
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Invici
Sista ansökningsdag 19 juni 2020 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sophiahemmet ideell förening bedriver sjukvård, utbildning och forskning i nära samverkan sedan 1884 genom verksamheterna Sophiahemmet Sjukhus och Sophiahemmet Högskola.

Sophiahemmet Sjukhus bedriver högkvalitativ specialistvård i samverkan mellan ett fyrtiotal specialistcenter som i huvudsak utgörs av självständiga vårdgivare. Försäkringsmottagningen, Husläkarmottagningen, Hälsocentralen samt vårdavdelningarna ingår i Sophiahemmet AB, ett helägt dotterbolag till Sophiahemmet, ideell förening.

Sophiahemmet Högskola är en ledande aktör inom utbildning och forskning inom hälsa, vård och omsorg. Högskolan erbjuder utbildning på grund, avancerad och forskarnivå och har cirka 1300 studenter.

Arbetet på Sophiahemmet vägleds av följande värdegrund; Professionalism, Engagemang, Tillgänglighet och Tradition
Verksamheterna är belägna på Valhallavägen i Stockholm. Mer information hittar du på www.sophiahemmet.se.

På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.