Vill du få chansen att utvecklas i en kundorienterad ingenjörsroll? Gillar du både mjukvara och hårdvara, och vill få chansen att lära dig mer om Fiberoptik? Smartoptics letar nu deras nästa Supportingenjör.
Dina arbetsuppgifterSom Supportingenjör kommer du besitta en viktig funktion hos Smartoptics. Du kommer att vara förstakontakt mellan kunderna och produkterna där du ser till att nätverksflödet alltid är fungerande. Vid inkommande problem kommer du att jobba med felsökning i Linux för att lista ut om det är mjukvaran eller hårdvaran som är påverkad och därefter tillsammans med ditt team försöka lösa problemet så snabbt som möjligt.
Rollen lägger stor vikt på tekniskt kunnande kring fiberoptikens mjukvara och hårdvara och du kommer därför att spendera tid i Smartoptics nybyggda labb för att ständigt lära dig mer om hur produkterna fungerar.
Du kommer att ansvara över:
- Inkommande problem från kunder kring deras optiska transmissionssystem
- Felsökning i Linux
- Ge kundservice i världsklass
- Jobba i nära samarbete med ditt supportteam och R&D teamet
Här har du en guldchans att få komma in som nyutexaminerad och lära dig mer kring Smartoptics världsledande fiberoptiska produkter. Du kommer få chansen att lära dig mer om både hårdvara och mjukvara och få jobba med fantastiska kollegor!
Missa inte chansen att bli Smartoptics nästa supportingenjör!
Din profilSkallkrav:- Högskoleingenjör där du läst kurser inom mjukvara och hårdvara
- Engelska i tal och skrift
- Brett teknikintresse med en nyfikenhet att ständigt lära dig mer
- Kundorienterad
Vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet från någon typ av support samt kunskaper i Svenska.
Som person gillar du att vara bryggan mellan människorna och tekniken. Du älskar att grotta ner dig i alla delar av tekniken samtidigt som du tycker om att förmedla din kunskap till andra!
VillkorStart: Juni
Ort: Kista
Arbetstider: 08-17
Omfattning: Heltid