Servicetekniker - Stockholm

Servicetekniker - Stockholm

Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Stockholm!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Vad kommer jag att få arbeta med?
  • Installation och felsökning av nätverksutrustning samt datorer med kringutrustning.
  • Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster hos hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.
  • Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara, exempelvis på marknaden förekommande konsumentelektronik & nätverksprodukter.
  • Montering av kanalisation och kabeldragning för nya uttag.
  • Inkoppling och felsökning i fastighetsnät, nod, samt accessutrustning för bredband.
  • Beredskap kan komma att förekomma.
Vad söker vi hos dig?
  • Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
  • Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast och älskar att lära dig nya saker.
  • Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
  • Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.
  • Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
  • Du har B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.
  • Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare, genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till ett IT-hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet. Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig allt du behöver veta.

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor? Kontakta vår serviceledare Velimir på 072-226 76 79.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Teknik & Ingenjör, Servicetekniker
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 dec 2019 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Smartify bildades efter att BBG, Bredbandsgruppen, och Tech Troopers gick ihop i augusti 2019. Den nya moderna tekniken ger oss fantastiska möjligheter - tyvärr hänger inte alla med i denna utveckling. Den som inte har tillgång till eller kunskap om digitala verktyg och teknik riskerar att hamna i utanförskap. Smartifys mission är därför att göra Sverige smartare, genom att hjälpa till att demokratisera digitaliseringen och göra den nya tekniken tillgänglig och lättanvänd för alla. Vare sig det handlar om programvara, bild, ljud, IT eller WiFi-nätverk kan Smartify hjälpa till.

Bredbandsgruppen & Tech Troopers

Bredbandsgruppen, BBG, startade igång sin verksamhet 2007 och kom kort därefter att bli en ledande leverantör för tekniksupport, installation och servicetjänster. Tech Troopers grundades 2014 med ambitionen att kunna erbjuda en lättillgänglig och prisvärd supporttjänst, både för privatpersoner och företag. Det blev ett helt nytt sätt att kunna erbjuda teknisk support on-demand, via en crowd av kvalitetsssäkrade, extrajobbande tekniker.