SERVICE DESK SPECIALIST

SERVICE DESK SPECIALIST

Har du minst två års erfarenhet från en IT-support roll och vill bli en del av en global organisation inom läkemedelsindustrin? Om du dessutom värdesätter att få möjlighet att utvecklas på såväl ett personligt som professionellt plan, då kan det vara dig vi söker till Octapharma.

Eftersom Urval sker löpande rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag.

Om Octapharma:
Octapharma är Nordens enda tillverkare av plasmabaserade läkemedel. Vi har vårt ursprung i det svenska läkemedelsföretaget Kabi med mer än 60 års erfarenhet av forskning, tillverkning och försäljning av plasmabaserade och genteknologiskt framställda proteinläkemedel. Vår fabrik och vårt huvudkontor ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi är ca 800 anställda.

Sedan Octapharma övertog verksamheten från Biovitrum år 2002 har stora investeringar gjorts, vilket medfört en kraftig expansion av tillverkningskapacitet och marknadsförings-resurser. Idag bearbetas mer än 2.100 000 liter blodplasma årligen i Stockholmsfabriken, varav mer än 100.000 liter kommer från de svenska blodcentralerna.

Produktionsanläggningen i Stockholm är unik inom Octapharma-gruppen eftersom det är den enda anläggningen där den rekombinanta FVIII-produkten, framställd ur en mänsklig cellinje, produceras. Det är också i Stockholm som all Octapharmas NAT-testning av inkommande plasma äger rum.

2009 förvärvade Octapharma den del som idag återstår av forna Stora Bryggeriet, som uppfördes 1892 i Hornsberg. Byggnaden har renoverats både utvändigt och invändigt och är idag k-märkt. Huset har en spännande konstruktion som speglar den gamla verksamheten och miljön. Byggnaden inrymmer idag logistikfunktioner, kontors- och konferensutrymmen samt personalmatsal.

Mer information finns här

Om rollen:
I rollen som Service Desk Specialist kommer du tillsammans med kollegor på lokal och global nivå arbeta mot att användarna har en så effektiv IT-miljö som möjligt. I praktiken innebär detta att arbeta med utveckling och underhåll av IT-system samt daglig support till användare i Stockholm och i övriga Europa. Denna tjänst är placerad i Stockholm där fyra team finns, dessa är IT Service Desk, Operations & Delivery, Buisness Applications och Quality Management IT.

Du erbjuds här en roll med stor variation avseende arbetsuppgifter och möjlighet att ta mycket eget ansvar. Tillsammans med fyra kollegor inom IT Service Desk kommer du;
  • Supportera användare remote över telefon och mail samt onsite.
  • Registrera, kategorisera, delegera och hantera inkommande ärenden i aktuellt ärendehanteringssystem.
  • Supportera, övervaka och underhålla livscykelhantering av datorer, skrivare och mobil utrustning.
  • Övervakning, installation och support av kontorsprogram och licenser,
  • Följa, utveckla och uppdatera den process som teamet ansvarar för.
  • Identifiera förbättringsområden och driva förbättringsprojekt.
Octapharma erbjuder dig möjligheten att få arbeta med intressanta och utmanande arbetsuppgifter tillsammans med erfarna och engagerade kollegor centralt på Kungsholmen i Stockholm. Vi är stolta över att tillverka läkemedel som förbättrar patienters hälsa och livskvalitet över hela världen.

Du kommer att bli en del av ett företag där ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, samarbete och engagemang värdesätts och där vi satsar på att utveckla vår personal. Balans mellan arbetsliv och fritid är viktigt, liksom mångfald och jämställdhet.

Vi erbjuder dig utveckling genom lärande på arbetet samt genom utbildningar, förmåner för att främja en aktiv och hälsosam livsstil som fritidsförening, friskvårdsbidrag och naprapat/massör på arbetsplatsen. Vi har marknadsmässig lön, bonusprogram till alla tillsvidareanställda, kollektivavtalad pension och subventionerad god och mättande mat i vår fantastiska lunchrestaurang.

Din profil:
Rätt person för denna roll tror vi har arbetat i en IT-support roll i minst två år samt har ett genuint intresse för teknik och IT.

Vi söker dig som:
  • Har en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande som bedöms likvärdig.
  • Har god erfarenhet av datorer, MFP / skrivare, Windows, GPO, Active Directory och MS Office.
  • Innehar grundläggande kunskap inom service management (ITIL)
  • Talar och skriver såväl svenska som engelska flytande.
Om du dessutom även arbetat i en serviceroll betraktas detta som starkt meriterande.

För att lyckas i den här roller ser vi ser att du som person är service inriktad och alltid är professionell i din kommunikation. Vidare är det av största vikt att du är noggrann i din dokumentation samt trivs i sammanhang där du förväntas ta mycket eget ansvar.

På Sigma är våra värderingar Passion & Execution, dessa präglar allt vi tar oss för och det är viktigt att du som blivande konsult kan identifiera dig med dessa. Mer om våra värderingar går att läsa vidare om i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/varderingar

Mer om Sigma Young Talent

Sigma Young Talent startade sin verksamhet 2014 och är specialister på en sak – unga talanger inom IT. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra talanger, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Denna tjänst är en konsultrekrytering vilket innebär att du kommer vara konsult hos Sigma och efter överenskommen tid finns det möjlighet att övergå i anställning hos kund.

Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.

Ansökan
Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den! Vid frågor gällande denna rekrytering är du varmt välkommen att kontakta Maria Sahlin - maria.sahlin@sigma.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sigmarecruit.se/jobb/
Sista ansökningsdag 9 mars (51 dagar kvar)