Junior supporttekniker till Sigma IT Tech

Junior supporttekniker till Sigma IT Tech

Jobbeskrivning

Sigma storsatsar på support/drift/infrastruktur och söker fler konsulter inom aktuellt område som nyligen tagit examen eller har ett intresse för att utvecklas inom området hos Sigma!

I rollen som supporttekniker kommer du arbeta med support på klientsidan i främst Microsoftmiljöer, ibland ger du support över telefon men på-platsen support kan också förekomma. Vardagliga verktyg och applikationer som du hanterar och supporterar är Active Directory, Windows 7/10, Exchange 2010, Office 2007/2010/2016, Office 365, Windows Remote Desktop, nätverk och SCCM. Vi tror att du på ett framgångsrikt sätt förenar ditt tekniska kunnande med social talang för att på bästa sätt ge service och lösa inkommande ärende tillsammans med dina kollegor. Du kommer ingå i ett åtagande som vi på Sigma är ansvariga för. Exempel uppdrag är roller såsom first - eller second line support.

Vi tror att du har

    • Ett genuint intresse för IT/teknik
    • En känsla för service
    • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, då kommunikation på båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Våra konsulter kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Den sociala förmågan och respekten till kollegorna gör att våra konsulter är duktiga lagspelare med en stark vilja att dela med sig av sina kunskaper till andra.

Mer om Sigma IT Tech

Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.



Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 4000 medarbetare i tolv länder. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra talanger, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.

http://www.sigmaitc.se/om-oss/csr

Denna tjänst är en konsultrekrytering vilket innebär att du kommer vara konsult hos Sigma och efter överenskommen tid finns det möjlighet att övergå i anställning hos kund.

Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.



Ansökan

Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

Kontakt

För mer information kontakta

Alva Hellberg,
+46 703010506
alva.hellberg@sigma.se
Mer info
Kontaktperson Alva Hellberg
Telefon 0703010506
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 juni 2019 (27 dagar kvar)